Anthony Veder kiest voor LNG-expertise van Zeebrugge
Voordat het schip wordt ingezet door rederij Anthony Veder, moeten de brandtoevoersystemen en de dual fuel-motor uitvoerig worden getest, zowel wanneer aangedreven met stookolie als wanneer aangedreven met LNG. De testen wat stookolie betreft werden gedaan op de scheepswerf in China. Om de specifieke LNG-testen uit te voeren, koos Anthony Veder heel bewust voor Zeebrugge, onder meer omwille van de er beschikbare expertise.
Hoppe Maritime Group (Zeebrugge) voerde voor Anthony Veder verschillende technische procedures uit om de bunkertanks klaar te maken om LNG te kunnen ontvangen. De bunkertanks - bij aankomst onder lucht - werden op de terminal geïnertiseerd en met vloeibare stikstof ingekoeld. Aansluitend werden deze gedeeltelijk gevuld met LNG vanop de kaai. Met behulp van een “laadbank”, een installatie die zorgt voor kunstmatige belasting, werd er onder meer getest of de motoren het gewenste vermogen ontwikkelen om het schip voort te bewegen, ook op zee. De testen werden allemaal succes afgerond.
Ook het zusterschip “Coral Sticho” is momenteel op weg vanuit China naar Zeebrugge voor dezelfde opdracht. De eenheid wordt op 18 oktober in de kusthaven verwacht.
HAVEN VAN ZEEBRUGGE
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.