LEGO BELGIUM N.V.

22/02/2006 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

De Deense LEGO Group (Billund) schoeit zijn organisatie op een nieuwe structuur, die rond drie divisies wordt opgebouwd. De divisie "Markets & Products" wordt wereldwijd verantwoordelijk voor de productontwikkeling, marketing en verkoop aan de kleinhandel. De divisie "Community, Education & Direct" krijgt het directe contact met de klanten en eindgebruikers onder zijn hoede, zowel wat de eigen LEGO-verkooppunten als de on-line- en mail order-verkoop betreft. De divisie "Operations", ten slotte, krijgt de verantwoordelijkheid toebedeeld voor de wereldwijde productie-activiteiten en distributie, alsook voor de gemeenschappelijke groepsdiensten, waaronder IT en Finance. De nieuwe structuur valt samen met het einde van een moeilijk hoofdstuk. Over 2005 kon de groep een omzettoename met 12% en winst voor belastingen van 94 miljoen euro aankondigen. In 2004 leed men nog een verlies van zowat 266 miljoen euro. Ook LEGO Belgium N.V. (Schoten) wist de positieve ontwikkeling, ingezet in 2004, vorig jaar door te zetten. Meer info: 03/247.61.71 of http://www.lego.com.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.