Werkgeversmerk versterken met de VDAB

26/05/2010 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

Uw werkgeversmerk intern en extern uitbouwen en een unieke positie verwerven bij huidige en potentiële werknemers doet u via employer branding. Precies daar ligt een opportuniteit voor uw bedrijf: getalenteerde medewerkers aantrekken en behouden, hun motivatie en prestaties vergroten en ze laten voelen dat ze mee deel uitmaken van het merk.

Employer branding doet u in drie stappen.

In de eerste plaats ontwikkelt u het bedrijfsimago of beeld van wat u te bieden heeft aan huidige en toekomstige medewerkers.

Daarna promoot u dit beeld extern (external branding) om geschikte kandidaten aan te trekken.

Ten slotte moet u de gemaakte beloften ook integreren in de bedrijfscultuur (internal branding).

Employer branding op www.vdab.be

Op de grootste job-site van België, met gemiddeld 60.000 bezoekers per dag, kunt u uw

bedrijfsprofiel voorstellen en uw cultuur uitvoerig toelichten.

Sollicitanten vernemen graag waar u echt voor staat.

Producten als Jobspot, Job van de week, Skyscraper, bedrijfsfilms of vacaturefilms op vdab.tv kunnen u hierbij helpen.


Een Jobspot is een uitgebreid bedrijfsprofiel, volledig in uw huisstijl, waaraan uw vacatures gekoppeld zijn.

Werkzoekenden kunnen uw profiel opzoeken in een bedrijvengalerij met alfabetische index.

Wij publiceren uw profiel ook op de jobcomputers in Vlaanderen en Brussel.

Uw vacatures - met logo - zitten automatisch in de jobdatabank en zijn prominent aanwezig.


“Job van de week”
biedt uw bedrijf en vacatures krijgen gedurende een week een prominente plaats op de pagina “werk zoeken”.

Wij promoten uw logo en er is een link naar extra informatie over uw vacature.


Via “Skyscraper” promoot de VDAB uw bedrijf en vacatures exclusief in een verticale banner op de homepagina van de website.

Voorts kunt u uw bedrijf in een bedrijfs- of vacaturefilmpje van maximaal vier minuten op de VDAB-site voorstellen.

Zo kunnen potentiële sollicitanten zich een goede eerste indruk vormen van uw bedrijf en uw vacatures ontdekken.

In de bedrijfsfilms vertellen uw werknemers over hun jobinhoud in hun eigen werkomgeving.

U kunt de VDAB inschakelen voor de productie van bedrijfs- of vacaturefilms.

De technische vereisten vindt u via www.vdab.be/adverteren.

Werkzoekenden kunnen ook zichzelf aan u voorstellen in een cv-filmpje.

Op een originele manier tonen ze wie ze zijn en wat ze in hun mars hebben.

Overtuigend en doeltreffend. Bekijk ze!


Dit waren maar een paar mogelijkheden om uw bedrijf in de kijker te plaatsen, maar de VDAB beperkt zich niet tot voorgeschreven formules.

Samen met uw bedrijf zoekt de dienst naar de beste oplossing voor uw rekruteringsactie.

Helemaal op maat en voor een competitieve prijs.

U kunt contact opnemen met de VDAB via partner@vdab.be.

Werkgevers getuigen

“We zoeken elke dag tientallen nieuwe medewerkers die willen werken via dienstencheques in de kinderopvang, thuiszorg of dienstverlening. Jobspot is hierbij onmisbaar geworden! En met onze bedrijfs- en vacaturefilms willen we ons nog duidelijker voorstellen aan potentiële geïnteresseerden.”
Laura Reumers, personeelsverantwoordelijke Groep KVLV

“Jobspot is een van de meest complete systemen op de markt. Een ideale aanvulling op onze rekruteringskanalen. Bovendien is de service heel goed. De Jobspot-medewerkers ontkrachten elke dag opnieuw de vooroordelen die sommige mensen nog steeds hebben van overheidsdiensten.”
Elisabeth Vanlessen, marketing-verantwoordelijke ASAP


(Bovenstaande bijdrage kwam tot stand in samenwerking met VDAB.
Meer info: www.vdab.be).

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.