Vooral nieuwe KMO-jobs voor 45-plussers
Belgische KMO’s werven sinds begin dit jaar bewust oudere werknemers aan. Dat blijkt uit de KMO-jobindex van SD WORX voor het tweede kwartaal 2010. Globaal steeg de KMO-tewerkstelling in het tweede kwartaal met 0,25%, een eerder bescheiden groei in vergelijking met de 0,8% groei die in het eerste kwartaal werd opgetekend.
Al twee kwartalen op rij is de stijging van het aantal KMO-jobs vooral te danken aan een toename van 45-plussers in het algemeen en van 55-plussers in het bijzonder.
Bij jongeren onder de 30 vallen er nog steeds ontslagen. KMO’s zijn blijkbaar op zoek naar ervaren, onmiddellijk inzetbare medewerkers die ze gedurende langere tijd in dienst kunnen houden als de arbeidsmarkt weer volop aantrekt.
Er werd hoofdzakelijk een toename vastgesteld van het aantal deeltijdse jobs voor arbeiders.
SD WORX
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.