Transparante tarievenpolitiek biedt grote meerwaarde

17/03/2011 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

Synergie Belgium is best gekend door zijn grootste divisie Synergie Interim, een uitzendbureau met 45 vestigingen in België. Aangezien van de 200 medewerkers er 125 beroepshalve over een GSM beschikken (waarvan 25 PDA’s), is de factuur voor mobiele telefonie een belangrijke kostenpost. Alain Colleman, mobility, facility & purchase manager bij Synergie Belgium, toont zich zeer tevreden met de transparante tarieven van BASE business.

Synergie Belgium is onderdeel van de Franse groep Synergie. België is één van de 13 landen waar het beursgenoteerde bedrijf actief is. In 1996 ging het eerste kantoor van start in Boom.

De eerste jaren concentreerde het uitzendbureau zich op vooral op de havengebonden en logistieke sectoren. 15 jaar en 45 Belgische kantoren verder is de aanpak meer generalistisch geworden: zo biedt

Synergie Interim ook zijn diensten aan in sectoren als automotive, cleaning en food, is er de divisie Synergie Interim Office, gericht op bedienden en kaderleden en de divisie Synergie Medical voor de medische sector.

Synergie Belgium is verder nog actief in rekrutering & selectie van vast personeel, opleiding, dienstencheques en andere HR-diensten zoals project sourcing en outplacement.

Alain Colleman: “De missie van ons bedrijf zit in de “challenge” van de grotere HR-dienstverleners. Wij positioneren ons met de slagkracht van de groten en de spirit van de kleintjes. Wij horen niet tot de dominante marktspelers, maar situeren er ons net onder. Dat geeft ons meer flexibiliteit. BASE business neemt in feite dezelfde positie in: niet de grootste marktspeler, maar de challenger. Op die manier is onze aanpak met elkaar te vergelijken.”

Maar dit was niet de reden waarom Synergie eind vorig jaar is overgestapt naar een andere telecom provider. Aangezien de economische crisis ook in de uitzendsector zijn sporen naliet, besliste het management om alle kosten eens tegen het licht te houden. En dus maakte men in 2010 een kostenanalyse van alle uitgaven. Ook de telecom-uitgaven.

Aantrekkelijk alternatief

Alain Colleman: “We hebben de bestaande providers en hun aanbod naast elkaar gelegd en zijn overgestapt naar BASE business. Zij konden voldoen aan de behoeften van onze mensen en boden daarbij een zeer transparante facturatie aan.Voor de mensen die over een gewone GSM beschikken (een 100-tal) zijn we overgeschakeld op het business 5-pakket: zij kunnen maandelijks 450 minuten bellen, 450 SMS’jes versturen en 10 MB downloaden. Dit dekt ruim hun behoeften. En aangezien het tegen een vast maandelijks tarief is, komt dit volledig tegemoet aan onze wens van kostenbeheersing. Idem dito voor wat betreft het business 7-pakket dat wij genomen hebben voor de PDA-gebruikers: zij kunnen onbeperkt bellen, onbeperkt SMS’en en 500 MB downloaden per maand. Eveneens tegen een vast bedrag. Het zijn twee pakketten die precies bieden wat wij operationeel nodig hebben zonder dat we op het einde van de maand voor extra kosten of andere verrassingen komen te staan.”

Synergie kan met BASE business perfect incalculeren wat de maandelijkse en jaarlijkse kosten zullen zijn op het vlak van telecom, onafhankelijk van de economische realiteit. “Als de economie aantrekt, bellen onze medewerkers meer. Onze factuur blijft echter ongewijzigd en dat maakt het BASE business-aanbod zo aantrekkelijk. Bij andere providers vind je geen dergelijke formules. Op de een of andere manier zit je toch altijd tegen een bepaald plafond. Bij het business 7-pakket niet. De economie mag fluctueren zoveel ze wil, onze telecom-facturen blijven perfect voorspelbaar. Dat is de grote meerwaarde van BASE business.”

Persoonlijke service

Ook qua service onderscheidt BASE business zich van de andere operatoren door een meer persoonlijke aanpak.

“Opnieuw vinden wij elkaar, want ook Synergie mikt op een meer menselijke approach dan de grote uitzendkantoren. De contacten bij BASE business zijn duidelijk meer mens-georiënteerd: je bent er geen nummer, maar een klant. Zo kan BASE business veel sneller op de bal spelen bij een probleem. We hebben een rechtstreeks contact met de commerciële mensen van BASE bisiness en ook buiten de uren kunnen we bij steeds dezelfde mensen terecht die ons dossier opvolgen.”

Ook de overgang verliep vlekkeloos. Gelukkig maar, want daar zag Alain Colleman het meest tegenop.

“Dat was bij mij de grootste rem om over te stappen. Ik vreesde een complete chaos. Maar het is zeer goed verlopen. Het enige wat wij hebben moeten doen, is het juiste SIM-kaartje aan de juiste persoon bezorgen.”

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.