Synergie Belgium kiest voor IP-telefonie van innovaphone

22/09/2011 OM 05:00 - nicole oranje
Placeholder
NULL

Sindelfingen, 22 september 2011 - Synergie Belgium NV maakt deel uit van de multinationale groep Synergie, specialist in personeelsbeleid en -advies, uitzendarbeid en rekrutering & selectie. Het bedrijf heeft in België meer dan 40 vestigingen. Toen onlangs de verhuizing van het hoofdkantoor voor de deur stond, ging men op zoek naar een geschikte vervanging voor de verouderde telefooncentrale. Synergie was op zoek naar een flexibele oplossing, eenvoudig in het beheer, en met de mogelijkheid alle filialen er in de loop der tijd op aan te sluiten. Samen met partner MicroComputing besloot het bedrijf op een IP-oplossing van innovaphone over te gaan.




‘Straight to the job’ luidt het motto van Synergie Belgium. In de 47 kantoren worden per dag ongeveer 3500 uitzendkrachten aan een tijdelijke baan geholpen. De flexibele en klantgerichte samenwerking met de kandidaten en de klanten staat hoog in het vaandel bij het HR-bedrijf en goede communicatie speelt daarbij uiteraard een belangrijke rol.



De infrastructuur van het bedrijfsnetwerk was tot voor kort nog niet optimaal. De verschillende vestigingen, die over heel België verspreid zijn, hadden tot nu toe ieder een eigen, aparte, centrale. Dit leidde ertoe dat het bedrijf met maar liefst drie verschillende leveranciers van telefoonsystemen te maken had. Allain Colleman, facility manager bij Synergie, legt uit dat dat niet het enige nadeel was: “We kunnen niet alle centrales via het hoofdkantoor uitlezen en beheren. Dit loopt in de meeste gevallen via de leverancier, en daar kunnen enkele dagen over heen gaan.“



Met de verhuizing van het hoofdkantoor, was ook het juiste moment gekomen om over te stappen op een nieuw telefoonsysteem. ”We hadden in de voorbije jaren al dikwijls de oefening gemaakt”, aldus Colleman, “maar de nood was op dat moment niet hoog genoeg. Nu was onze verouderde centrale aan vervanging toe. Om mee te gaan in de vooruitgang besloten we samen met onze ICT-partner MicroComputing op zoek te gaan naar een IP-oplossing. De voornaamste redenen hiervoor waren voor ons de flexibiliteit in het beheer van een telefooncentrale, en met het oog op de toekomst uiteraard de mogelijkheid tot integratie van onze filialen op deze centrale. De tijd en de kosten die daarmee gewonnen worden, waren voor ons natuurlijk de doorslaggevende factoren.” MicroComputing stelde de IP-oplossing van innovaphone voor, die precies op de wensen van Synergie aansloot. “Bovendien”, vervolgt Colleman, “hadden ze al veel positieve ervaring met de producten van innovaphone opgedaan. innovaphone leek ons dan ook de meest geschikte partij om mee in zee te gaan.”



Na een ééndaagse training was de IT-afdeling van Synergie in staat het systeem, dat o.a. bestaat uit de innovaphone gateway IP0010, bureautoestellen van het type IP230 en adapters die voor de integratie van analoge apparaten zorgen, probleemloos zelf te installeren en configureren.



Bij Synergie is men zeer tevreden over de IP-oplossing van innovaphone. “De testgebruikers hebben positieve ervaringen opgedaan met deze oplossing. De informatie die ze uit hun toestel kunnen halen, zoals gemiste oproepen, is uiteraard zeer handig. Het overnemen van andere lijnen en doorschakelen is eenvoudig, en de informatie die op het display getoond wordt bij zowel inkomende als uitgaande gesprekken is zeer nuttig.



Alle medewerkers van het hoofdkantoor maken inmiddels na de verhuizing gebruik van de innovaphone oplossing. In latere fases zullen nieuwe filialen en kantoren waarvan het contract afloopt in het nieuwe systeem geïntegreerd worden. Wanneer alle vestigingen op de hoofdcentrale aangesloten zijn, zullen er ongeveer 250 deelnemers in totaal zijn. In de toekomst wil men ook graag gebruik maken van softphones, zodat alle medewerkers altijd op hun eigen doorkiesnummer bereikbaar zijn, ook wanneer ze niet op hun eigen kantoor werken. “Binnen ons kantorennetwerk staat iedereen met iedereen in kwaliteitsvolle verbinding. IP-telefonie is in onze branche dan ook uiteraard onontbeerlijk,” besluit Colleman.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.