MAN presenteert nieuwe TG-truck generatie
Sinds de introductie, zowat vijf jaar terug, van de MAN TGX en TGS, rolden er bijna 200.000 stuks van de band. De truckbouwer introduceert thans de nieuwe TG-familie. De nieuwe trucks vallen meteen op door hun mooie en functionele stijl. De chassis van de nieuwe TGX (foto) en TGS werden opnieuw ingericht om ruimte te scheppen voor de nieuwe grote uitlaatgasmodule en de AdBlue-tank. De middenklassers TGL en TGM (van 7,5 tot 26 ton) krijgen voorts een nieuw cabine-interieur mee.
Voor het eerst worden de TGX, TGS, TGM en TGL met een Euro 6-motor aangeboden. Nieuwe vrachtwagens moeten, zoals bekend, vanaf 1 januari 2014 aan de strenge Euro 6-uitlaatgasnorm voldoen.
In de nieuwe TG-serie van MAN werd het ademhalings- en verbrandingsproces in de motor geoptimaliseerd door, vanaf 220 pk, gebruik te maken van onder meer een tweefase-turbo. De Euro 6-motor in de TGL met 150 en 180 pk heeft een normale turbo aan boord.
Voorts heeft de krachtbron hoge druk Common Rail-inspuiting en gekoelde en geregelde uitlaatgasrecirculatie.
De uitlaatgassen worden in een zogeheten SCRT-systeem nabehandeld. Dat is een combinatie van een SCR-katalysator (Selective Catalyc Reduction) en een regenererende roetfilter (Diesel Particulate Filter/Continuously Regenerating Trap (DPF/CRT).
MAN TRUCK & BUS N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.