Zorg dat u opvalt

12/11/2012 OM 00:00 - Luc Willemijns
B7985170b7f1bc3eefe602789bc7ad69

Hebt u een vacature die wat meer aandacht verdient? Of wilt u uw bedrijf extra in de kijker zetten? Door te adverteren op de website van de VDAB, bereikt u alvast gemiddeld 80.000 mensen per dag.

Het on-line aanbieden van jobadvertenties is een absolute must. Internet is immers uitgegroeid tot een gigantisch informatieplatform en daar moet u als bedrijf slim op inspelen. Als grootste job-site van België biedt vdab.be u alvast een aantal employer branding-producten waarmee u doelgericht kunt adverteren.

Aanbod

  • Job in de kijker: dit is een nieuwe formule waarmee u een welbepaalde vacature kunt highlighten. De advertentie krijgt dan gedurende vier weken een prioriteitspositie in de zoekresultaten met een opvallend logo.
  • Partnership - Bedrijf in de kijker: hiermee worden al uw vacatures automatisch met logo in de job-databank gepubliceerd en bovenaan de resultatenpagina's getoond. Ze worden bovendien gekoppeld aan een uitgebreid bedrijfsprofiel in uw eigen huisstijl.
  • Leaderboard: dit is een geanimeerde, horizontale banner op de meest zichtbare plaats van vdab.be: de homepagina. Hierin kunt u zowel uw bedrijf als uw vacatures in de kijker zetten.
  • Banner: een banner beklemtoont uw bedrijf en uw jobaanbiedingen op strategische plaatsen op de website. Er wordt ook in een link voorzien naar een specifieke landingspagina met meer info.
  • Bedrijfs- of vacaturefilm: u kunt uw eigen filmpjes - op YouTube of op een ander platform - makkelijk linken aan uw bedrijfsprofiel op vdab.be. Op die manier maakt u uw boodschap dynamisch en levendig.
  • HR-XML: hiermee kunt u via één druk op de knop uw vacatures doorsturen naar de VDAB-website.

Ook op maat

Goed om weten: u bent niet beperkt tot bovenstaande formules. Het commerciële team van de VDAB kan immers samen met u op zoek gaan naar de beste oplossing voor een specifieke rekruteringsactie.

“Dat is vooral interessant wanneer je gedurende een korte periode een maximale uitstraling wilt bereiken,” zegt sales manager voor web-diensten Jos Borteel.

“Hierbij worden verschillende web-pagina's en banners ingeschakeld om zo het beste resultaat te bekomen bij je doelgroep,” luidt het.

Opvallen

Het doel van al deze producten is duidelijk: uw bedrijf en uw vacatures meer doen opvallen.

“Ze werken alvast de visibiliteit in de hand,” zegt account manager David Vicente.

“Met gemiddeld 80.000 unieke bezoekers per dag is de vdab.be overigens de grootste job-site in ons land. En samenwerkingen met Vacature, StepStone, Jobat en andere partners verstevigen deze marktpositie nog eens extra. Ons bezoekerspubliek wordt trouwens almaar breder, waardoor de invullingsgraad van de geposte vacatures nog steeds groeit”.

Getuigenissen

Heel wat bedrijven en organisaties erkennen intussen het nut van employer branding en van de daartoe aangereikte oplossingen. “Het aantal kandidaten dat via de VDAB bij ons solliciteert, is hiermee alvast gestegen met 65%,” zegt Antonie Leys, HR- assistent bij Delhaize.

Maar ook Eternit, Securitas, Stad Antwerpen, Compostela V.Z.W., Groep KVLV, Ziekenhuis Maas en Kempen, Brunel, Jetair en Telenet zijn overtuigd van de voordelen. Hun getuigenissen en meer info vindt u terug op http://vdab.be/adverteren/.

(Bovenstaande bijdrage kwam tot stand in samenwerking met de VDAB. Meer info: www.vdab.be).

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.