Belgische banken en mobiele site: nog geen geslaagd huwelijk

10/12/2012 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

De meeste Belgische banken hebben vooralsnog geen site die geschikt is om vanop de smartphone (iPhone, Android, …) te worden geraadpleegd. Slechts één instelling maakt het momenteel mogelijk om het dichtstbijzijnde agentschap via geolocalisering te vinden. Zo blijkt uit recent onderzoek van Mobilosoft.

Waar sommige ketens een mobiele site hebben voor e-banking, heeft 93% van de bankinstellingen geen site die compatibel is met de smartphone als men hun gewone adres (Belfius.be, KBC.be, …) vanop zo’n toestel wil bezoeken. Erger nog: 72% van de bank-sites is gewoon onleesbaar op een iPhone of iPad omdat Flash-technologie wordt gebruikt.

En tot slot: enkel met de mobiele site van ING (mobile.ing.be) kan men het dichtstbijzijnde agentschap via geolocalisering vinden. Bij de zeven actoren die in elektronische beursoperaties gespecialiseerd zijn, is de situatie niet echt beter, zo nog de specialist in mobiele site voor B2C-bedrijven.

Mobilosoft merkt voorts op dat de Belgische bank-sites over het algemeen te traag laden op een smartphone. Men moet gemiddeld 7 seconden wachten vooraleer de site volledig wordt getoond, dit terwijl de gebruiker meestal slechts 3 seconden wacht vooraleer hij een poging tot verbinding opgeeft.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.