Eigenlijke constructie Deurganckdoksluis ingeleid
De werken voor de eigenlijke constructie van de Deurganckdoksluis werden onlangs officieel ingeleid. Het voorbije jaar is er heel wat grond uitgegraven. Nu wordt gestart met de eigenlijke bouw van de grootste sluisconstructie ter wereld. Momenteel worden de dwarsmuren, die aansluiten op de bestaande kaaimuren van het Deurganckdok, gegoten. Op de werf wordt dagelijks 1.500 tot 2.000 m³ beton gestort. De bouwconstructies bevatten in totaal 795.000 m³ gewapend beton en 57.000 m³ damplanken die de constructie moeten verstevigen. De werken zitten op schema.
De voordelen van de tweede sluis op de Antwerpse Linkeroever zijn niet alleen belangrijk voor de haven van Antwerpen maar voor heel Vlaanderen en Europa. Na realisatie worden de mogelijkheden voor het scheepvaartverkeer van en naar de Linkeroever van de haven van Antwerpen op jaarbasis gevoelig vergroot.
Er wordt verwacht dat de overslag in het sluisgebonden gedeelte van Linkeroever zal stijgen van ongeveer 16 miljoen ton in 2011 tot ruim 25 miljoen ton in 2020 (+ 56%). De nieuwe sluis maakt deel uit van de strategische plannen voor de groei van de haven van Antwerpen.
GEMEENTELIJK HAVENBEDRIJF ANTWERPEN
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.