99% Belgische winkels slecht op Internet vermeld
Mobilosoft hanteerde voor elke winkel een aantal kwalitatieve criteria (vermelding van openingsuren, adres, telefoonnummers, GPS-coördinaten, …).
Uit het onderzoek, dat tien activiteitensectoren (banken, supermarkten, kledingswinkels, …) onder de loep nam, komen vier trends naar voor:
- De meeste winkels vermelden wel correct hun adres en telefoonnummer, doch 20% vertoont foute openingsuren en brengt de klant bijgevolg in de war.
- 31% van de verkoopspunten in België staat niet op Google Maps. Slechts 67% van hen biedt een exact fysiek adres.
- De ligging van de Belgische winkels op het sociale buurtnetwerk Foursquare wordt meestal ingegeven door de gebruikers zelf, die de winkel toevoegen vanuit een individueel, maar daarom niet professioneel initiatief. Resultaat: in 72% van de gevallen zijn de openingsuren onjuist …
- De Belgische winkels zijn ofwel onbestaand, ofwel slecht uitgebouwd op Facebook. Slechts 9% van de verkoopspunten die er actief zijn, vertoont de juiste openingsuren.
Benzinestations zijn quasi-onbestaand op Google Maps, terwijl supermarkten er wel goed vertegenwoordigd zijn, zij het zelden met vermelding van de openingsuren. De Belgische banken hebben weliswaar een website en vaak ook een Facebook-pagina voor hun merk. Maar geen enkele onder hen heeft een Facebook-pagina voor zijn agentschappen, die meestal ook op Foursquare onzichtbaar zijn. Daarentegen vindt men hen vaker op Google Maps, waar over het algemeen ook adres en telefoonnummer aanwezig zijn.
MOBILOSOFT B.V.B.A.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.