Kaasgroothandel Triporteur start productie in eigen beheer op

31/05/2013 OM 13:58 - Luc Willemijns
722cd0b320ee991261481a4747cd2c00
Kaasgroothandel Triporteur N.V. (Wervik) lanceert een nieuwe kwaliteitskaas van eigen bodem. Het bedrijf investeerde in een eigen kaasmakerij ("De Kazerij") en stelt nu de "Flandrien Jong" voor. Dat is een kaas met een zachte, ronde smaak met een pittige nasmaak. Het is het eerste product dat van de nieuwe kaaslijnen rolt. Als nieuwe harde kaassoort volgen van "Flandrien Jong" later de gerijpte varianten "Flandrien Gerijpt" en "Flandrien Oud".

In 2003 bracht Triporteur met de Vlaskaas een eerste eigen kaas op de markt, een jaar later gevolgd door de introductie van Jeuness! Life. Triporteur heeft de ambitie om nog meer kazen te lanceren in België en Nederland. De KMO zet, naast kwaliteit, ook in op duurzaamheid. Zo wordt met onafhankelijke melkveehouders samen gewerkt. De familiale kaasgroothandel, die nagenoeg 80 jaar terug werd opgericht, investeerde ruim 4 miljoen euro in de bouw van zijn nieuwe kaasmakerij. De bestaande vestiging werd daartoe met 1.250 m² uitgebreid. Jaarlijks kunnen er een paar honderd ton harde kazen worden geproduceerd.

Naast Kaasgroothandel Triporteur (groothandelsactiviteiten) zijn intussen twee dochterbedrijven actief, met name ID Fresh (dat in 2006 werd opgericht en instaat voor de distributie en marketing van de eigen merken) en De Kazerij (dat de productie-activiteiten overkoepelt). Samen stellen ze 23 mensen tewerk. Vorig jaar bedroeg het geconsolideerd omzetvolume zowat 12 miljoen euro.

Meer info: 056/31.12.45 of www.triporteur.be.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.