Stijgend succes voor UCC in KMO-omgeving
De belangrijkste resultaten uit het onderzoek op een rijtje: nagenoeg driekwart van de channel partners is van mening dat kostenreductie en verbeterde productiviteit de belangrijkste voordelen zijn die UCC kan bieden.
Voorts is de perceptie van channel partners afhankelijk van de eigen betrokkenheid bij UCC, maar ook afhankelijk van de mate waarin ze zelf bij de organisatie van de eindgebruikers betrokken zijn. IT-consultants zijn het meest optimistisch: 61% van de respondenten in deze groep stelt dat KMO’s voor UCC een grote belangstelling hebben.
Volgens 81% van de partners is het gebruiksgemak het belangrijkste criterium voor KMO’s om UCC aan te schaffen. Meest gebruikte UCC-tools door KMO’s, ten slotte, zijn audioconferenties (83%) en VoIP/IP PBX (81%), gevolgd door unified messaging (69%) en fixed/mobile convergence (FMC, 66%).
Belemmeringen die KMO’s ondervinden, zo nog het onderzoek, zijn onder meer hun kleine budgetten, beperkte interne IT-resources en een beperkt personeelsbestand. Meer dan de helft van de bevraagde partners noemde de integratiekosten (54%) en licentiekosten (51%) de belangrijkste drempels voor KMO’s om UCC te integreren.
AASTRA BELGIUM N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.