“VIL 4 e-boost” peilt naar potentieel e-distributiecentra in Vlaanderen
De Europese e-commerce groei bedroeg in 2012 bijna 20%. Die opwaartse trend zet zich nog steeds door, ook in Vlaanderen. Een groot deel van de Vlaamse on-line aankopen wordt echter verwerkt in distributiecentra die in de buurlanden gevestigd zijn, ook door webshops die onder een .be-domein opererern.
Hoog tijd om het tij te keren. Het project “VIL 4 e-boost” wil een antwoord bieden op de vraag waarom Vlaanderen momenteel veelal vanuit het buitenland wordt bediend voor e-commerce. Waarom zijn de buurlanden meer in trek voor e-distributiecentra?
Bedoeling van het project is nieuwe concepten aan te leveren om internationaal e-fulfillment vanuit Vlaanderen op efficiënte wijze te organiseren en hierdoor concurrentieel te zijn ten opzichte van buitenlandse locaties.
Veertien deelnemers stapten in het project in. Het gaat met name om een mix van kleine en grote logistieke dienstverleners, verladers, real estate en regionale besturen: bpost, Colruyt, Federal Mogul, Goodman, Groep Heylen, Katoen Natie, ODTH, Procter & Gamble, Plus Logistics, POM Antwerpen, Post NL, stad Antwerpen, Unigro en Yusen Logistics Benelux. Het VIL kan binnen dit project rekenen op de steun van Flanders Investment & Trade, Comeos en BeCommerce. Het project loopt tot juni 2015.
VIL V.Z.W.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.