OKI gaat voor omzetverdubbeling in tijdsspanne van drie jaar
De vendor koestert steile verwachtingen in de verdere ontbolstering van de in-house printing-markt, niet alleen in KMO-omgeving maar evenzeer binnen grotere bedrijfsentiteiten. OKI speelt daarbij ten volle de troeven van inzonderheid zijn LED-gestuurde MFP’s uit, die steeds beter worden gewapend om de interne workflow te optimaliseren. In Europa is OKI, in bepaalde segmenten (zoals het A3-kleurensegment) inmiddels tot de Top 5-spelers doorgedrongen. Wereldwijd is dat nog lang niet het geval, maar de ambities zijn torenhoog, zo blijkt uit de uitlatingen van Takao Hiramoto.
“Marktaandeel is voor OKI niet van primordiaal belang. Als bedrijf geven we de voorkeur aan het betreden van marktsegmenten waar we de klant een kwaliteitsvolle oplossing kunnen bieden die voor ons als vendor rendement oplevert,” aldus Hiramoto.
Die zienswijze verklaart de nieuwe verticalisatiestrategie van OKI. Voor de grafische sector verwijst Takao Hiramoto naar het nieuwe paradepaardje, de vijfkleuren LED A3+-printer. Maar ook andere “verticals” horen duidelijk tot de strategie.
Vorig jaar bijvoorbeeld lanceerde OKI een DICOM-embedded LED printer-reeks voor het afdrukken van röntgenfoto’s voor medische diagnostiek. Bovendien wil OKI in de toekomst die nichesectoren een bijzonder verregaande flexibiliteit bieden.
“Momenteel spitsen onze R&D-inspanningen zich onder meer toe op de ontwikkeling van schaalbare LED-oplossingen, waarbij afdrukformaten gaande van een 5”-label tot een A1-poster mogelijk horen,” zo nog onze gesprekspartner.
OKI SYSTEMS (BELGIUM) N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.