Waarom is dVO betalend geworden?

22/01/2014 OM 16:30 - Luc Willemijns
Placeholder
In dit artikel lees je waarom dVO besloten heeft, om te opteren voor een abonnementsformule en waarom de dVO-bestuurders denken dat een betalend plaftform de enige manier is voor Nederlandstalige (media-)kanalen om een duurzaam nieuwsproduct op de markt te blijven zetten. "We mikken op kwalitatieve neutrale boodschappen, die de ondernemer informeren, trends meegeven en potentiële partners aanreiken. We zijn als het ware een kanaal dat verhalen over grote en kleine ondernemingen bundelt, samenvat, en ondernemers connecteert," zegt Luc Willemijns, hoofdredacteur dVO.

Het dient gezegd dat de omgevingsfacturen (economische omstandigheden en dalende communicatie-inspanningen van bedrijven in naamsbekendheid) niet vreemd zijn aan de beslissing om dVO-content enkel voor betalende lezers aan te bieden.

Adverteerders willen vandaag vaak alleen communiceren met (potentiële) kopers, die vergevorderd zijn in hun koopbeslissing. Dat is namelijk heel meetbaar op korte termijn. Denk aan de miljarden euro's die in websites, seo-campagnes en verkoopsprocessen worden geïnvesteerd.

Veel adverteerders vergeten vandaag dat een koopbeslissing door meerdere factoren wordt beïnvloed. (lees meer over: communicatie afstellen op koopproces van de klant).

Van gratis naar betalend medium

De redactionele visie van de Vlaamse Ondernemer blijft ongewijzigd: "dVO blijft kwalitatieve, nieuwswaardige en actuele zakelijke feiten omtrent grote ondernemingen en KMO's leveren aan zijn lezers. 99% van de bedrijven waarover dVO schreef, hebben nooit een euro betaald om in dVO te verschijnen. Dat lijkt evident voor een zakelijk mediakanaal maar dVO is eerder de uitzondering dan de regel. Bovendien wenst dVO nog meer in te zetten op content en niet op reclame of verpakte reclame-boodschappen. De tijd van onze lezers is namelijk kostbaar," vertelt de hoofdredacteur.

Propositie van een gratis medium

dVO sleept al jaren de waardenpropositie mee van een gratis medium. "Onterecht. Hoewel we onze artikels gratis verspreiden, trachten we steeds dezelfde kwaliteit als dat van een betalend medium te bieden. Dankzij onze trouwe adverteerders, die we zeer dankbaar zijn, kregen lezers gratis een zakelijk kanaal dat de kwaliteit van een betalend medium nastreeft. Dat konden we waar maken omdat onze overhead stukken lager lag dan bij concurrerende bedrijven," verduidelijkt Luc Willemijns.

"Het is echter begrijpbaar dat sommige lezers iets wat ze gratis krijgen, als minderwaardig beschouwen. Van die merkbeleving willen we snel af door hen kwaliteit te blijven geven en hen te overtuigen van de economische meerwaarde van het medium. Dankzij de redactionele visie krijgen lezers snel een samenvattend sectoroverschrijdend beeld van de zakelijke markt en nemen ze kennis van potentiële partners, die ze anders vermoedelijk moeilijker gevonden hadden," klinkt het.

"Wist je trouwens dat 92% procent van onze abonnees succesvol onderneemt. Wil je ook succesvol ondernemen, nieuwe mensen/bedrijven leren kennen op een efficiënte wijze op basis van content, adviseer ik snel een abonnement te nemen," vertelt Tim Willemijns, sales & marketing medewerker en zoon van de oprichter, met een commerciële knipoog.

Dus om je tijd goed te besteden en zakelijke kansen te ontdekken, adviseert het voltallige dVO-team snel een abonnement te nemen.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.