Nieuwe huisstijl voor binnenlandse communicatie Vlaanderen

18/03/2014 OM 09:45 - Luc Willemijns
C09d006415f0ac3c63047daf335ee30b
Vlaams minister-president Kris Peeters heeft een nieuwe huisstijl voor de binnenlandse communicatie van de Vlaamse overheid gelanceerd. Vorig jaar werd op 5 juli een nieuw logo voorgesteld, gevolgd door een nieuwe internationale huisstijl op 17 januari 2014.

Het merkbeleid Vlaanderen heeft als ambitie Vlaanderen in binnen- en buitenland blijvend op de kaart te zetten als een regio van mensen die wereldwijd gekend zijn omwille voor hun oog voor detail en uitmuntend vakmanschap. De huisstijl “Vlaanderen” voor binnenlandse communicatie sluit naadloos aan bij de internationale huisstijl “Flanders” en toont een eenduidig en herkenbaar gelaat als oplossing voor de huidige meer versnipperde beeldvorming in Vlaanderen. De beslissing kadert in één van de negen actiepunten in het merkbeleid Vlaanderen 2012-2020.

Vroeger hanteerden alle diensten van de Vlaamse overheid een eigen logo en huisstijl in hun communicatie met en voor binnenlandse doelgroepen. Voortaan wordt één coherente stijl gebruikt waarbij alle logo’s en huisstijlelementen worden vervangen.

De nieuwe huisstijl “Vlaanderen” maakt zo duidelijk dat het om communicatie van de Vlaamse overheid gaat, terwijl entiteiten zich nog altijd met hun eigen kleuren, namen en baselines kunnen profileren.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.