Toegevoegde waarde creëren als PR-bureau of interne communicatie-afdeling

28/08/2014 OM 09:45 - Luc Willemijns
27fb516d6559d5fd845e8a59b6aa373c
Mediabedrijven zijn al jaren in verandering. Een goede verstandhouding als communicatiebureau met media is cruciaal voor je eindklanten. Hoe kan je extra toegevoegde waarde creëren voor je zakelijke klanten bij dVO?

Om te ontdekken hoe je toegevoegde waarde opbouwt voor je klanten bij dVO, is het voornaam te begrijpen hoe het kanaal dVO de laatste jaren is geëvolueerd en wat de redactie interessant vindt. Stem je berichten af op het mediakanaal, luidt de tip.

Verhoog de ROI van de PR-inspanningen van je eindklant bij dVO?

Doorheen de jaren schreef dVO over elk bedrijf met nieuwswaarde. Een aantal voorbeelden van zakelijk nieuws voor dVO:

1. Een overname, uitbreiding of investering

2. Aanwerving nieuw kaderlid

3. Opstart of uitbreiding van activiteiten

4. Nieuwe strategische doelstellingen

5. Lancering producten, diensten

6. Verhuis

7. Nieuwe zakenpartner of strategische samenwerkingen

In print was dat een gratis dienstverlening. dVO zorgde samen met zijn adverteerders ervoor dat zoveel mogelijk mensen gratis bedeeld werden. (doelgroep beslissers met meer dan vijf medewerkers)

Vandaag krijgen niet-abonnees nog maar een paar gratis tijdschriften en een beperkt online aanbod.

Op die manier wil dVO duiden dat het een kwalitatief blad wenst te zijn. Een blad waarin de redactie centraal staan en niet de commerce. Dat wil zeggen dat je nagenoeg geen verpakte reclameboodschappen leest, waarvoor eindklanten dienen te betalen om in aanmerking te komen voor een verschijning in het grootste zakelijk ondernemersblad van Vlaanderen.

Om die visie van dVO kracht bij te zetten, ontwikkelde dVO een abonnementsmodel, dat aan de markt vertelt dat je als beslisser geen verpakte reclame leest maar kwalitatieve inhoud. Verdoe je tijd niet aan reclamebladen, investeer in bladen die je willen informeren omtrent de zakelijke markt op inhoudelijke wijze. Met de steun van zijn abonnees zal dVO nog meer info verspreiden om zijn lezers nog beter te bedienen.

Abonnees krijgen alle printversies en indien gewenst ook een nieuwsbrief op basis van hun interesse en alle content die verschijnt op dVO.be. Of vice versa. Ontdek hier alle abonnementsmodellen.

Het online nieuws wordt ook integraal getoond aan web-abonnees. Voor niet-abonnees is niet alle content beschikbaar.

Een eindklant of bedrijf dat al zijn content gratis ter beschikking wil stellen van alle online lezers, kan zich registreren als activity-lid bij dVO.

Op die manier verhoog je het bereik van de content van je eindklanten, en verhoog je de ROI van hun PR-inspanningen, en dat voor slechts 250€/jaar. Voor alle voordelen: adviseer je eindklant zich als activity-lid te registeren.

Contentpartner

Naast het zakelijk nieuws dat dVO beschikbaar stelt voor zakelijke beslissers, wil dVO een advieskanaal zijn voor hen.

Dat wil zeggen dat bedrijven zich kunnen voorstellen als specialist bij dVO, op voorwaarde dat de content voldoende toegevoegde waarde biedt voor de lezers. Dat wil zeggen dat commerciële boodschappen geweigerd worden en dat het louter gaat om adviesartikels waarvan de lezers kunnen leren.

Dergelijke partnerships bespreek je best met een salesmedewerker van dVO.

Hopend op positieve feedback uit de markt, staat het dVO-team steeds voor alle lezers klaar. Dat wil zeggen dat we ook voor niet-abonnees een luisterend oor hebben om te ontdekken wat ze tienduizenden beslissers willen vertellen.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.