MAN introduceert TGX D38

29/09/2014 OM 07:31 - Luc Willemijns
3d4aa254b52f0042860e6521cc004fb3

MAN presenteert met de TGX D38 zijn nieuwste vlaggenschipmotor. De ingenieurs van MAN hebben bovendien een aangepaste aandrijflijn met tal van nieuwe, efficiëntieverhogende functies ontwikkeld. Middelpunt is de nieuwe D3876-zescilindermotor met 15,2 liter cilinderinhoud.

De krachtbron levert een superieur vermogen en voegt 520, 650 en 640 pk aan de TGX-modellenlijn toe. Dankzij de tweetrapsturbocompressor komt het volledige koppel al bij 930 tpm beschikbaar. Het hoge koppel van de D3876-motor is ideaal voor alle overbrengingsverhoudingen, zowel voor tractievoertuigen met een lage overbrengingsverhouding als voor lange afstandstrucks met een zeer hoge overbrengingsverhouding.

De TGX D38 is daarom voorbestemd voor heel efficiënte lange afstandsritten bij lage snelheden. De maximale draaimomenten van 2500 Nm (520 pk), 2700 Nm (560 pk) en 3000 Nm (640 pk voor zwaar transport) zijn in alle versnellingen volledig beschikbaar.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.