Hoe maak ik een bedrijfsplan?
Wat heeft gevoel met het bedrijfsleven te maken. Gaat dit wel samen? Met ,gevoel’ bedoelen we inlevend vermogen. De zaken vanuit het gezichtspunt van de klant bekijken. Dat is het geheim van een goede businesscoach: waarde toevoegen door gericht advies te geven en nieuwe diensten aan te bieden.
Het gaat ook om ambities
Het eerste wat de klant zal vragen is: “Wat heb ik daar aan?”. Het antwoord moet meer omvatten dan omzetstijging, margeverbetering en het vergroten van het marktaandeel. Natuurlijk moet een businessplan bijdragen tot het opstellen van de doelen van uw klanten - en tot het bereiken van die doelen. Maar ook de persoonlijk ambities van de klanten moeten een plaats krijgen in een goed bedrijfsplan.
Met een goed bedrijfsplan toont de businesscoach aan zijn klanten wat ze met zijn hulp kunnen bereiken. Het bewijst dat hij begrijpt waar ze vandaan komen. En zodra dat zo is, komen de oplossingen vanzelf. Zo versterkt hij zijn positie en zet hij zichzelf neer als een betrouwbare, integrale partner voor lange termijn.
5 stappen om tot een effectief bedrijfsplan te komen
Een goed bedrijfsplan confronteert de klanten met de vraag hoe zij voorbereid zijn op de uitdagingen die hen te wachten staan. Wie samen met de klant een goed beeld heeft van hoe de zaken ervoor staan, heeft direct al een veel beter idee van wat er in de toekomst haalbaar is. Het wordt dan ook meteen duidelijk hoe hij de klant hierbij kan helpen.
De 5 belangrijkste vragen die een businesscoach moet stellen:
1. Wat zijn de doelstellingen van de klant?
2. Hoe bereiken we die doelstellingen?
3. Waar liggen de kansen?
4. Wat is de termijn?
5. Hoe gaan we het succes meten?
Download de whitepaper van Exact om meer over dit onderwerp te weten te komen.
EXACT BELGIUM B.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.