“Business to Business Press Awards 2014” uitgereikt

08/12/2014 OM 08:54 - Luc Willemijns
64a6753a0ebf1706a597dc979dd3e5a8

Onlangs reikte Media Marketing, met de steun van de beroepsfederaties van de periodieke uitgevers, voor het eerst de “Business to Business Press Awards 2014” uit.

De zusterbladen “de Vlaamse Ondernemer” en “I-Tel”, beide houder van het Professional B to B Quality Label”, namen niet aan de wedstrijd deel.

Uiteraard is het beoordelen van zakelijke uitgaven een lovenswaardig initiatief. Voor de gelauwerden kan het bovendien extra commerciële impulsen opleveren. Maar als enkel uitgaven die betalen voor deelname in aanmerking voor een trofee komen, liggen de kaarten anders. Gevolg is zuivere marktmanipulatie, die de MVO-toets moeilijk kan doorstaan.

Hoe dieper de crisis en de technologische evolutie inhakken op de inkomsten van de media, hoe moeilijker die sector het blijkt te hebben met maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dat zullen ettelijke medewerkers u, al dan niet on the record, bevestigen. Net zoals dat blijkt uit het tariefbeleid dat sommige (grote) spelers hanteren, het gesjoemel met oplages door niet CIM-gecontroleerde uitgaven, de manier waarop de markt wordt misleid of de wijze waarop met de arbeidskrachten wordt omgesprongen.L.W.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.