AGIV grote winnaar “eGov Awards 2014”
Opvallend in de dossiers is de integratie van nieuwe trends en technologieën, zoals de aanpassing aan mobiele devices (bijvoorbeeld de applicatie “Check in at Work” van de RSZ of het informatieplatform van De Lijn). In andere projecten werd ook geolokalisatie verwerkt (zoals in het winnende GIPOD-project. Daarnaast focussen heel wat websites op de “digital experience” van de bezoekers (zoals A-stad, de site van de stad Antwerpen). Voorts werden heel wat dossiers in de nieuwe categorie “Open Data” ingediend.
Algemeen laureaat van de “eGov Awards 2014” werd, zoals gezegd, AGIV met het project Generiek Informatieplatform Openbaar Domein (GIPOD). GIPOD brengt informatie over alle geplande werken, omleidingen en andere hinder op het openbaar domein samen en stelt deze informatie vrij beschikbaar.
Het principe is eenvoudig: wegbeheerders en nutsbedrijven geven informatie over geplande werken door aan het GIPOD. Gemeentebesturen doen hetzelfde voor manifestaties of andere activiteiten die hinder veroorzaken. Iedereen die op zoek is naar informatie over geplande werken en voorziene hinder, kan het GIPOD raadplegen. De finale doelstelling van GIPOD is dan ook meer afstemming tussen werken, minder hinder op de weg en meer synergie.
Andere laureaten waren de Elektronische stempelkaart van de RVA (categorie “Gebruiksvriendelijkheid”), SAFA (Services agréés d’aide aux familles) van de Waalse overheidsdienst (categorie “Rendabiliteit”), Digitale bouwaanvraag van het Departement Ruimte Vlaanderen (categorie “Innovatie”), het Klantbeheerportaal van het Vlaams Energiebedrijf (categorie “Samenwerking”) en The DataTank van stad Gent (categorie “Open Data”).
AGORIA V.Z.W.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.