Belg bereikt gemiddeld 225 personen via sociale media
Uit het onderzoek blijkt dat bedrijven nog te vaak de traditionele aanpak hanteren zoals voorheen het geval was bij reclame. Organisaties sturen hun boodschap naar zoveel mogelijk mensen in de hoop dat zij deze verder verspreiden. Slechts een klein deel onder hen ageren als geëngageerd ambassadeur per bedrijf. Toch blijkt de impact van deze vrij kleine groep niet gering.
Zo blijkt dat er gemiddeld 34 ambassadeurs nodig zijn om zowat 7.500 mensen te bereiken. Bovendien klikten er van die groep nog eens 350 personen door naar de website van de bedrijven in kwestie. Dat zijn ratio’s die on-line communicatie-experten doen duizelen in tijden van overaanbod aan informatie en commerciële communicatie.
“We gaan terug naar de essentie van bedrijfsvoering waarbij mond-aan-mond reclame opnieuw belangrijk is. Mensen zijn kritischer geworden door het Internet en de mening van wie ze buiten het digitale eco-systeem kennen weegt nu eenmaal zwaarder door dan geforceerde reclameboodschappen. De mens is eerder geneigd iets voor waar aan te nemen als men dat van een vriend verneemt. Bedrijven zullen daar, hoe langer hoe meer, op proberen in te spelen,” meent Nick Vinckier van Social Seeder.
SOCIAL SEEDER B.V.B.A.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.