Ook Belfius zet project voor promotie e-commerce op

30/07/2015 OM 09:39 - Luc Willemijns
Placeholder

In 2014 kochten de Belgen voor maar liefst 5,6 miljard euro via het Internet. Dat is 15% meer dan in 2013. Toch is er een minpuntje: 42% van dat bedrag ging naar buitenlandse web shops. Een markt die voor het rapen ligt dus en vooral een gemiste kans voor ondernemingen en zelfstandigen van eigen bodem. Belfius werkte daarom, samen met zeven erkende partners, een uniek totaalaanbod uit: tegen voordelige voorwaarden een e-winkel oprichten, beheren en die activiteiten op het Internet ook promoten.

Belfius wil handelaars, KMO’s en zelfstandigen helpen via een op maat gesneden begeleiding, die specifiek beantwoordt aan hun afzetmogelijkheden, producten, omvang en type klanten, en dit gedurende drie sleutelfasen: het uitdenken en uitwerken van een echte web-strategie, de bouw van de eigenlijke web shop en het promoten ervan bij bestaande en potentiële klanten en bij het grote publiek.

Partners in het project zjn CAP47, Zibbra, SEOshop, EsayOrder, HiPay Wallet, Ingenico Payment Services en Mollie.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.