Google start campagne om Belgische KMO’s digitaal vaardiger te maken

29/10/2015 OM 14:54 - Luc Willemijns
Placeholder

Belgische KMO’s benutten te weinig de groeikansen die het Internet biedt. Google zet daarom zijn schouders onder de actieplannen “Tournée Digitale” en “e-Commerce” van respectievelijk de federale en de Vlaamse regering. Het bedrijf lanceert het programma “Google Groeimotor”. Dat zijn gratis praktische opleidingen in heel België waar KMO’s digitale vaardigheden aanleren om zo sneller te kunnen groeien.

De eerste opleidingsronde, in samenwerking met Voka, UNIZO en Syntra, vangt deze maand aan. Uiteindelijk doel is om 10.000 mensen in 2015 en 2016 te trainen.

Het programma “Google Groeimotor” biedt een praktische en laagdrempelige oplossing voor KMO’s en zelfstandigen. Tijdens de opleiding worden de nodige digitale vaardigheden bijgebracht zodat bedrijven hun eerste stappen naar digitalisering kunnen zetten: van het optimaal opbouwen en beheren van een website, over strategieën om via het Internet meer klanten te werven, tot hoe digitale tools ook de samenwerking binnen de KMO en met partners kunnen bevorderen.

VOKA

Volg dit bedrijf om op de hoogte gebracht te worden van al hun nieuws.

SYNTRA

Volg dit bedrijf om op de hoogte gebracht te worden van al hun nieuws.

GOOGLE BELGIUM N.V.

Volg dit bedrijf om op de hoogte gebracht te worden van al hun nieuws.

UNIZO

Volg dit bedrijf om op de hoogte gebracht te worden van al hun nieuws.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.