Bewaking als meerwaarde voor functioneren bedrijf

24/11/2015 OM 08:34 - Luc Willemijns
351d4217d1d5416ac35011221212ad70
Bewaking van gebouwen en personen is in België reeds 25 jaar zeer streng gereglementeerd door de wet op de Private Veiligheid van 10 april 1990. Bewaking in België onderging doorheen de jaren niettemin een wijziging. Waar vroeger de bewakingsagent enkel in een portiershokje zat om een slagboom open en dicht te doen, een controle op de toelaatbaarheid op de site uit te voeren, worden agenten nu ook veelzijdiger aan het werk gezet.

Administratieve taken, zoals het registreren van bezoekers, oplijsten van defecte lampen, noteren van temperaturen, zijn al lang geen uitzondering meer.

Elke klant heeft natuurlijk eigen behoeften. Maar door een optimale samenspraak en samenwerking kan er een pakket worden aangeboden dat de klant ontlast van alle kleine administratieve zaakjes die uiteraard dienen opgevolgd, maar steeds tijdrovend zijn. Zo creëert u meer tijd voor uw core business.

Gevoel van vertrouwen

Bewaking op een site, een bedrijf, in een winkel, … geeft een gevoel van vertrouwen aan klanten en medewerkers. Het minimaliseert het risico op ongewenst bezoek, vermijdt de aanwezigheid van personen die helemaal niet in uw omgeving thuis horen.

Daarnaast heeft het een afradend effect op inbrekers. Voorkomen is beter dan genezen.

Als we focussen op winkels, zal een bewakingsagent voor de deur in de koude en donkere wintermaanden de particuliere eindklant een gevoel van veiligheid inboezemen.

Gespecialiseerd personeel

Een alarminstallatie is prima, maar wat als deze in het weekend of ’s avonds begint te loeien als niemand aanwezig is. U bent bij de les als u een interne procedure heeft over wie de verificatie zal doen. Maar de vraag is of dat haalbaar is. Als men reeds een zware werkdag achter de rug heeft en ’s avonds nog op pad moet om een alarmseining te verifiëren, kan dat tot gevaarlijke situaties leiden.

Aan te bevelen valt die taak aan getrainde bewakingsagenten over te laten. In dat geval komt de alarmmelding terecht bij de bewakingsonderneming, de afhandeling gebeurt binnen de afgesproken tijdslimiet en ’s ochtends krijgt de klant in zijn mailbox een rapport over de ondernomen acties. Ingeval van bewakingsincidenten blijft de reactiesnelheid immers primordiaal.

(Bovenstaande bijdrage kwam tot stand in samenwerking met Anvas Security B.V.B.A. (Opwijk))

Meer info: 052/33.10.01 of www.anvas.be.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.