GOOGLE INC.

28/11/2000 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

Het in 1998 opgerichte Google Inc., schepper van het gelijknamige zoekprogramma, heeft zijn nieuwe adverteerprogramma AdWords gelanceerd. Met AdWords kunnen adverteerders gepersonaliseerd adverteren tegen haalbare prijzen door sleutelwoorden (termen, zinnen, cijfer- of lettercombinaties) aan reclameboodschappen te koppelen. Een gebruiker die een van deze sleutelwoorden als zoekterm gebruikt, ontvangt, naast de zoekresultaten van Google.com, ook deze reclameboodschappen. Google is gespecialiseerd in het organiseren van de immense hoeveelheid informatie die wereldwijd op het web beschikbaar is. Daartoe werd een geavanceerde zoekmotor ontwikkeld die complexe wiskundige algoritmen gebruikt om de belangrijkheid en relevantie van webpagina's te bepalen. Google's aanpak garandeert dat de belangrijkste resultaten altijd als eerste worden aangeboden. De zoekmethode steunt op een verzorgde en handige interface, geavanceerde text-matching (die in tegenstelling tot klassieke zoekmotoren op hypertext steunt) en de PageRank-technologie (waarvoor een patentaanvraag hangende is en die het belang van de webpagina's op een objectieve manier meet). Voorts worden de resultaten in volgorde van belangrijkheid en relevantie aangeboden terwijl Google tevens borg staat voor de integriteit van de zoekresultaten. De WebSearch-dienst van Google wordt in meer dan 20 landen gebruikt door klanten als Yahoo!, Virgin.net en het Netcenter-portaal en Netscape. Voorts biedt Google zoekprodukten die gebruikers helpen om de gezochte informatie binnen een specifieke website te vidnen. Klanten voor dit soort produkten zijn onder meer Cisco Systems, Red Hat en Caldera Systems. Meer info: http://adwords.google.com.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.