Bpost neemt Belgische activiteiten Lagardère Travel Retail over
Bpost heeft een akkoord ondertekend met het oog op de overname van de Belgische activiteiten van Lagardère Travel Retail. De overname past in de groei- en diversificatiestrategie van bpost. De mededingingsautoriteiten moeten zich nog wel over de acquisitie uitspreken.
Sinds enkele jaren ontwikkelt bpost een groeistrategie die onder andere op "proximity"- en "convenience" retail-activiteiten mikt. Lagardère Retail Travel is in België actief in de "proximity-retail", onder meer in stations en op luchthavens, met een netwerk van 220 verkoopspunten, met vertrouwde merken als Press Shop en Relay. Het bedrijf organiseert voorts de distributie van kranten en magazines naar ongeveer 5.345 verkoopspunten en de losse verkoop hiervan.
Tot slot bouwde het onlangs ook een netwerk van ongeveer 735 punten voor de ophaling en levering van pakjes, in België gekend onder de naam Kariboo!, en werkte het nog andere meerwaarde-oplossingen voor de e-commerce wereld uit.
Bedoeling is het retail-netwerk van zowel bpost als Lagardère Travel Retail met hun eigen kenmerken en productaanbod te laten doorwerken. De overname heeft betrekking op de integraliteit van de aandelen van de bedrijven LS Distribution Benelux en AMP. Die boekten in 2014 een omzet van 440 miljoen euro.
Meer info: http://www.bpost.be.
BPOST N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.