BHA creëert helpdesk voor Brusselse hotels in moeilijkheden
De Brusselse hotelsector heeft zwaar te lijden onder de maatregelen die volgden op de aanslagen in Parijs op 13 november 2015. Tijdens zijn nieuwjaarsreceptie maakte de BHA bekend dat zijn leden zo’n 25 miljoen euro globaal verlies leden tijdens de laatste twee maanden van het jaar. Deze plotse daling in de inkomsten verklaart de huidige financiële problemen van de hotels in de hoofdstad, die in aanzienlijke betalingsmoeilijkheden uitmonden.
Hoewel de dialoog met de politieke instanties constructief verloopt, heeft de BHA beslist niet langer te wachten op antwoorden, maar het heft in eigen handen te nemen door een helpdesk op te richten in samenwerking met het COm (Centrum voor Ondernemingen in moeilijheden) en BECI. Doel van de helpdesk is om fiscale en juridische bijstand te verlenen aan hotels die financiële problemen ondervinden. Experts zullen hen voornamelijk bijstaan om betalingsuitstel te bekomen.
Deze rechtstreekse steun aan de ondernemingen betekent niet dat de noodzaak van globale maatregelen afneemt. Die zijn immers nodig om te voorkomen dat er banen sneuvelen of zelfs faillissementen volgen. Het betreft maatregelen als de vereenvoudiging en harmonisering van de toekenningsvoorwaarden voor economische werkloosheid voor de werknemers binnen de sector, de onmiddellijke opheffing van de verblijfstaks tot aan de onvermijdelijke discussie over de toepasbaarheidsvoorwaarden van deze taks, die een van de hoogste ter wereld is en, ten slotte, de verlenging van de betalingstermijn voor RSZ en BTW.
BRUSSELS HOTELS ASSOCIATION V.Z.W.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.