Chalair Aviation verbindt Antwerpen met Genève en Caen
Chalair Aviation, dat dit jaar zijn 30-jarig bestaan viert, heeft zijn thuisbasis in het Franse Caen-Carpiquet. De maatschappij, sinds 2003 in handen van Alain Battisti, voorzitter en oprichter van de groep ADIGE, spitst zich toe op regionale lijnvluchten en nichemarkten. In 2013 nam ADIGE het Portugese Lease Fly over, dat een vloot ATR 42’s en 72’s uitbaat. Twee jaar eerder zette het bedrijf een sterke internationalisering op met de ontwikkeling van al dan niet permanente uitvalsbases in Niger, Oeganda, Gabon en Mauritanië. Van de vier ATR’s van Chalair Aviation zijn er twee in Frankrijk en twee in Gabon gestationeerd.
Met een Beechcraft 1900 D - Cargo verzorgt de carrier dagelijks twee nachtelijke cargo-vluchten voor La Poste tussen Parijs (Charles de Gaulle) en Brest. Voor zijn nieuwe operaties in België zal Chalair Aviation een Beechcraft 1900 D in Antwerpen stationeren.
Momenteel verzorgt Chalair Aviation in Europa lijnvluchten tussen Rennes en Bordeaux, Brest en Bordaux, Bordeaux en Montpellier en Limoges en Lyon (ATR).
“Vanuit Bordeaux verzorgen we momenteel zestig vluchten per week met een Beechcraft 1900, voornamelijk ten behoeve van zakenmensen,” verduidelijkt Alain Battisti.
De luchtvaartmaatschappij sloot eind november 2005 een samenwerkingsakkoord met Air France, zowel op operationeel als op verkoopsvlak. Chalair Aviation maakt voorts deel uit van het getrouwheidsprogramma van Air France/KLM.
Zeven retourvluchten per week op Genève …
Chalair Aviation gaat op 4 april aanstaande met een Beechcraft 1900 van start met zeven retourvluchten tussen Antwerpen en Genève. Op dinsdag en donderdag worden twee round trips gevlogen. Specifiek voor het zakelijk publiek werden de vliegschema’s aangepast.
“Indien de route op Genève aanslaat, leggen we op termijn mogelijk een ATR 42 of 72 op de verbinding in,” zo nog Battisti. “In het eerste jaar mikken we op 7.000 passagiers op de lijn Antwerpen-Genève. Niet uitgesloten is dat we in de toekomst het aantal vluchten tussen beide bestemmingen per week van 14 naar 28 opvoeren. Ambitie is op de route jaarlijks 15.000 passagiers te vervoeren,” wordt daaraan toegevoegd.
De carrier gaat evenwel omzichtig tewerk. De Beechcraft die initieel tussen Antwerpen en Genève wordt ingelegd, kan 19 personen meenemen. Op exploitatievlak is alvast meegenomen dat een dergelijke capaciteit de inzet van cabinepersoneel niet verplicht. De vluchttijd naar Genève bedraagt 1u30.
… en drie op Caen
Voorts legt Chalair Aviation vanuit Antwerpen een directe verbinding in op zijn thuisbasis Caen.
“In Caen is een groot potentieel te ontwikkelen als toegangspoort tot Normandië, zowel voor het zakelijk als het toeristisch segment,” meent Battisti.
Chalair Aviation legt op weekbasis drie retourvluchten op zijn Franse thuisbasis in. Het traject Antwerpen-Caen neemt 1u15 in beslag.
Zakenlui kunnen tot op dag van hun vertrek een ticket reserveren. De “leisure”-tickets kunnen tot drie weken voor het vertrek worden geboekt. Air Agencies Belgium (Zaventem) treedt voor Chalair Aviation als general sales agent op. Tickets kunnen ook bij de reisagenten (on- en off-line), de Air France-balies en via de websites van Chalair Aviation en Air France worden aangekocht.
CHALAIR AVIATION
AIR FRANCE KLM BELUX
INTERNATIONALE LUCHTHAVEN ANTWERPEN
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.