Gimv investeert in Amsterdamse kinderwagenfabrikant

Investeringsmaatschappij Gimv N.V. (Antwerpen) neemt een belang van 40% in het Amsterdamse Joolz. De rest van het bedrijf blijft in handen van oprichter Emile Kuenen en algemeen directeur Stan Vermeulen. Joolz is een snel groeiend premium-merk van kinderwagens met een leidinggevende positie in diverse markten. Gimv zal ondersteuning bieden bij zowel de geografische expansie in Europa en daarbuiten als bij de lancering van nieuwe producten. Het in 2004 opgerichte Joolz ontwerpt en bouwt luxe-kinderwagens. Het bedrijf onderscheidt zich door de kwaliteit van zijn producten en ergonomisch design alsook door zijn modern merk en unieke bedrijfscultuur. Het ontwerpt stijlvolle en karakteristieke kinderwagens met aandacht voor zowel het kind als voor de ouders. Het gebruik van herbruikbare verpakkingsmaterialen toont aan dat duurzaamheid in het DNA van Joolz zit verankerd. Van elke doos - zowel van de kinderwagen als van de accessoires - kunnen handige en mooie objecten worden gemaakt waarmee kinderen kunnen spelen of hun kamer versieren. Joolz, dat ongeveer 70 mensen tewerk stelt, boekte vorig jaar een omzet van ruim 23 miljoen euro. Op dit ogenblik verkoopt het bedrijf zijn producten via distributeurs (kinderspeciaalzaken, boetieks) in 25 landen. Het heeft inmiddels een sterke marktpositie in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en zelfs Australië. Ambitie van de KMO is zijn omzet in de komende vijf jaar te verdrievoudigen. Daartoe zullen ook nieuwe afzetmarkten worden aangeboord. Meer info: 03/290.21.00 of http://www.gimv.com.

+ 2 FOTO's