ERRIC mikt op internationale doorbraak via B2B-segment

06/06/2016 OM 08:45 - Luc Willemijns
Dcc02066fe5fbbf40574124f94cba137
Peter De Jongh zet met ERRIC een intelligent zoek & vind-platform in de internationale markt
Filip Willems, voorheen actief in de vastgoedwereld, lanceert ERRIC, voluit de Emergency Rescue Retrieval Information Code. Dat is een unieke code die bij ERRIC kan worden aangekocht ter bescherming van waardevolle goederen. Het volstaat de downgeloade code aan te brengen op de te beschermen goederen en de bijhorende beschrijving in te brengen op de website www.ERRIC.org. Ingeval van verlies kan de eerlijke vinder, waar ook ter wereld, op de webstek de identiteit van de rechtmatige eigenaar achterhalen door eenvoudig de ERRIC-code in te geven. Met tal van internationale organisaties, verzekeringsmaatschappijen, luchtvaartmaatschappijen, de reissector en fabrikanten van duurzame consumptiegoederen lopen momenteel onderhandelingen met het oog op grootschalig gebruik van de code.

“ERRIC.org is een multifunctioneel platform dat het mogelijk maakt unieke identificatiecodes te koppelen aan persoonlijke waardevolle bezittingen of spullen met een grote emotionele waarde. Denk aan laptops, smartphones, aktentassen, brillen, … Elke individuele ERRIC-code legt op transparante wijze een directe link naar de rechtmatige eigenaar,” aldus Peter De Jongh, die samen met een aantal collega’s de vermarkting van de ERRIC-code in B2B-omgeving op zich neemt.

Maar de code kan net zo goed worden aangewend om bijvoorbeeld kleuters of peuters tijdens de vakantieperiode te beschermen. Het volstaat hen toe te rusten met een armbandje waarop een ERICC-code wordt aangebracht. Die achtletterige code brengt, na ingave op de website (of mogelijk per scan), onmiddellijk de identiteit van het kind aan het licht. Eventueel kan via de website ook worden verduidelijkt of de betrokken persoon nood heeft aan bijzondere medicatie of ander geneeskundig toezicht. Ook huisdieren kunnen met behulp van ERRIC ingeval van verloren lopen worden thuisgebracht.

ERRIC.org is niets anders dan een performante meertalig (50 talen) wereldwijd on-line zoek & vind-platform.

“In de pre-opstartfase werkten we met lettercodes. Maar intussen zijn ook al RFID-chips en tokens met eveneens een QR-code beschikbaar,” stelt De Jongh.

Bedrijven en organisaties kunnen ERRIC-codes tegen 0,80 euro per stuk aankopen. Die (kunnen) op hun goederen of diensten worden aangebracht. Bij het ingeven van de door het bedrijf aangekochte ERRIC-codes is het mogelijk het logo en een publicitaire boodschap mee te publiceren met een link naar de site van het bedrijf. Dat levert meteen ook het bewijs van authenticiteit dat de klant geen namaak heeft aangekocht (unieke code).

Het downloaden van codes is in aantal in wezen onbeperkt. De webshop biedt voorts RFID-chips met ingebedde ERRIC-code, armbandjes, sticker packs, tokens en uurwerken te koop aan die met een code zijn toegerust.

De data van de gebruikers worden op een hoogbeveiligde server in het hoofdkantoor te Dublin opgeslagen teneinde hun privacy optimaal te beschermen. Dat heeft onder meer te maken met het feit dat ERRIC ook als emergency-oplossing kan worden ingeschakeld. Denk bijvoorbeeld aan een zakenreiziger die tijdens een China-reis een hartaanval krijgt en aan de hand van de ERRIC-code op zijn uurwerk Chinese geneeskundigen ter plaatse in hun eigen taal inzicht in zijn medische status en te nemen of te vermijden medicatie verstrekt. De gebruiker bepaalt immers zelf welke persoonsgegevens hij in ERRIC.org inbrengt.

Op zoek naar schaalgrootte

Uitdaging voor Peter De Jongh is ERRIC thans zo snel mogelijk voldoende kritieke massa te bezorgen. “We hebben er alle vertrouwen in met dit unieke project vrij snel op internationale schaal door te breken. Het marktonthaal is alvast heel positief,” luidt het ambitieus.

Voor De Jongh is het aantal mogelijke ERICC-toepassingen schier onuitputtelijk. Sportartikelen, bagage, brillen, kledij, uurwerken, … kunnen met een ERRIC-code worden geïdentificeerd. Zo zouden OEM’ers, zoals bijvoorbeeld smartphone-fabrikanten, baat kunnen hebben bij het toerusten van hun toestellen met een ERRIC-code. Via het B2B-kanaal rekent De Jongh erop de ERRIC-codes snel, efficiënt en zo breed mogelijk in de markt te zetten. Daarvoor wordt in de toekomst een internationaal distributienetwerk uitgerold. In een volgende fase volgt de B2C-markt automatisch, wordt geredeneerd.

Dcc02066fe5fbbf40574124f94cba137
Peter De Jongh zet met ERRIC een intelligent zoek & vind-platform in de internationale markt
C41dd49da433d45242eaee522d2067de

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.