Bedrijven lopen digitale kansen mis

Organisaties creƫren een succesvolle omgeving op basis van Unified Communications & Colloboration (UC&C)-oplossingen. Amper vier op de tien West-Europese bedrijven maken evenwel op dit ogenblik van een dergelijke oplossing gebruik. Dat heeft voornamelijk te maken met de complexiteit van Unified Communications. Zo blijkt uit onderzoek van Interoute en International Data Corporation (IDC).

Digitale transformatie is een centraal onderdeel van de bedrijfsstrategie in alle sectoren en markten nu leidinggevenden zoeken naar manieren om de toekomst van hun organisatie veilig te stellen. Maar de digitale mogelijkheden veranderen continu. Dat maakt het moeilijk om de doelen op het gebied van digitale transitie te realiseren. In dat proces spelen UC&C-oplossingen een belangrijke rol. Zij voorzien in een geïntegreerde communicatie-omgeving binnen een organisatie en verbeteren aldus de klantervaring en de productiviteit.

Derde platformtechnologieën zoals social, mobile, analytics en cloud, creëren mogelijkheden voor bedrijven om de volledige klantervaring te hernieuwen. Ze kunnen gelijktijdig een hogere operationele efficiëntie bereiken door al hun communicatie te consolideren.

Bedrijven met de grootste kans op succes in de toekomst zijn volgens het onderzoek bedrijven die erin slagen om flexibele en veilige digitale platforms te integreren. Deze maken het voor medewerkers mogelijk om efficiënter te werken en voor een naadloze klantinteractie te zorgen.

Digitale transformatie en het gebruik van social media betekenen dat klanten vandaag de dag direct contact met een organisatie verwachten, zonder enige drempel. Bedrijven die er in slagen hun UC&C-oplossingen succesvol te integreren in hun bedrijfsvoering zijn niet alleen efficiënter, maar bereiken ook betere en meer directe communicatie met hun klanten, zo luidt het.