T-groep zet VR in als platform voor interne werving van medewerkers

29/11/2017 OM 13:00 - Luc Willemijns
6a41a239277ff8b0307371359fb74763

T-groep N.V. (Mechelen), sinds vorig jaar in handen van referentie-aandeelhouder Gilde Buy Out Partners, introduceert in het kader van zijn groeiplan voor 2020, dat onder meer sterk inzet op de digitalisering van zijn dienstverlening, virtual reality (VR) als actief deel van zijn rekruteringsproces voor nieuwe medewerkers. Door gebruik te maken van deze nieuwe technologie zullen kandidaten op een unieke manier kunnen ervaren hoe het leven van een uitzendconsulent eruit ziet. Daarmee is t-groep het eerste HR-bedrijf in België dat VR op deze manier inzet.

De technologie stelt kandidaten in staat zelf te ervaren hoe een dag uit het leven van een uitzendconsulent eruit ziet en biedt hen bijvoorbeeld de mogelijkheid aan den lijve te ondervinden hoe een interview wordt georganiseerd en waarom een jobinterview belangrijk is om een match tussen kandidaat en bedrijf te vinden. Naast het schetsen van een theoretisch kader, zorgt de technologie ook voor een realistische beleving.

Voor de ontwikkeling en introductie van VR in het kader van werving & selectie van nieuwe interne medewerkers, werkte t-groep samen met de Mechelse start-up Reality Matters, specialist in VR en augmented reality.

Meer info: 015/453.03.300 of http://www.t-groep.be.

6a41a239277ff8b0307371359fb74763
750148bee48a581dc2cdc85b8e66e3e6

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.