Play it Safe, Gustaaf Klimt en Petit Pourri winnen Bizidee-ondernemingsplanwedstrijd

Een computergame als veiligheidsopleiding (Play it Safe), een boulder-zaal in Turnhout (Gustaaf Klimt) en duurzame kinderkleding (Petit Pourri) zijn uitgeroepen tot beste ondernemingsplannen van Bizidee. Een expertenjury van Ondernemingsplanwedstrijd Vlaanderen V.Z.W., beter bekend als Bizidee, selecteerde drie hoofdwinnaars uit meer dan honderd ingezonden ondernemingsplannen. De winnaars krijgen startkapitaal en deskundige ondersteuning om hun ondernemersdromen waar te maken.

Gustaaf Klimt (Turnhout) werd de hoofdwinnaar in de categorie SMALL. Brutus (Gent) en Baker Baby moeten in die categorie vrede nemen met respectievelijk de tweede en de derde plaats. Ambitie van Gustaaf Klimt is in de Antwerpse Kempen een klimwand van maximaal 4,5 meter hoog in een boulder-zaal te ontwikkelen. De jonge starter won eerder al de Pop Poll van Bizidee voor het populairste idee. Brutus viel in de prijzen met gezonde brooddozen. Baker Baby focust op een gespecialiseerde dienstverlening voor ouders met vroeggeboren babies.

Hoofdwinnaar in de categorie LARGE is Play it Safe (Greygin B.V.B.A., Harelbeke). Dat gaf Juunoo (Kortrijk, tweede plaats) en Ms. Bay (Antwerpen, derde plaats) het nakijken. Met Play it Safe ontwikkelde Greygin een op games gebaseerd leerplatform waarmee werknemers van bedrijven veiligheids- en preventie-opleidingen kunnen volgen. Juunoo wil verstelbare wanden voor de kantorenmarkt ontwikkelen terwijl Ms. Bay zich toespitst op de commercialisatie van accessories in duurzaam zalmleder.

Wafl (Genk), dat een nieuw food concept bedacht met hartige, gevulde wafels van chef-kok Giovani Oosters en Xander Hermans, mocht met de Metro Publieksprijs huiswaarts. Petit Pourri (Hasselt) werd met de BizzBuzz-award gelauwerd. Dat biedt een goedkope en duurzame manier om kledingstukken te pimpen en verkoopt tevens trendy, zelfontworpen strijk-patches uit velours on-line.