BMW BELGIUM N.V.

Na de verkoop van Rover Cars en Land Rover focust de BMW Group zich thans ten volle op de verdere uitbouw van zijn produktie-netwerk en de intensificatie van zijn wereldwijde verkoopactiviteiten, meldt BMW Belgium N.V. (Bornem). Intussen wordt het produktaanbod verder uitgebouwd met drie nieuwe modellengamma's, met name de 1- en 6-reeks en de uitbreiding van de X-familie naast de X5. Met twee volledig onafhankelijke merknamen, met name MINI in het segment van de kleine voertuigen en, vanaf 2003, Rolls-Royce in het bovenste marktsegment, zal de BMW Group de volledige markt afdekken. Vorig jaar investeerde de BMW-Group ruim 86 miljard BEF, die net zoals in de vorige jaren uit de cash-flow (129 miljard BEF in 2000) werden geïnvesteerd. In het eerste kwartaal van het lopende jaar verkocht BMW 219.000 voertuigen (+ 8%). In juni aanstaande maakt de BMW 3-reeks compact zijn intrede op de markt, terwijl in het najaar de 7-reeks te Frankfurt zal worden voorgesteld. De eerste leveringen van de MINI One en MINI Cooper in Groot-Brittannië zijn gepland voor juli van dit jaar (vanaf september voor wat België betreft). De strategische heroriëntatie legde de Duitse constructeur alvast geen windeieren. Vorig jaar klom de gewone bedrijfswinst met 50% tot 67 miljard BEF, waarmee het recordpeil van 52 miljard BEF in 1997 werd doorbroken. Met 822.181 verkochte voertuigen (+ 9,4%) noteerde BMW ook recordcijfers op verkoopsvlak, goed voor een omzet van 1.426 miljard BEF. Meer info: 03/890.97.11.