Nieuwe huisstijl en website voor Belgische verwarmingssector

ATTB B.V.B.A. (Sint-Gillis), de Associatie voor de Thermische Technieken in België, heeft een nieuwe huisstijl en website. ATTB wil daarmee zijn belangrijke positie in de Belgische verwarmingsmarkt benadrukken.

De organisatie wil voortdurend de vinger aan de pols houden van technologische evoluties in de verwarmingssector en van de steeds strengere energienormen bij nieuwbouw en renovatie. Dit om zo snel mogelijk nieuwe energie-efficiënte technieken te ontdekken en te promoten.

Daarom werd het woordmerk in het nieuwe logo zo geconcipieerd dat het innovatie, vooruitgang en technologie uitdrukt, maar ook een gevoel van duurzaamheid, veiligheid, kwaliteit en professionalisme oproept. Eigenschappen waaraan alle leden van de associatie moeten beantwoorden.

ATTB telt ruim vijftig leden, goed voor meer dan 100 merken van producten en diensten. De organisatie is onderverdeeld in vijf secties die elk een eigen rubriek kregen op de homepage van de vernieuwde website.

De eerste rubriek verenigt de producenten en invoerders van thermische installaties, verwarmingsketels en branders op gas of stookolie.In de tweede rubriek komen de producenten, invoerders en bedrijven aan bod die zorgen voor de service na verkoop en voor het onderhoud en de herstelling van alle soorten thermische installaties. Een derde rubriek is voorbehouden voor systeemcomponenten en technische adviezen. Rubriek vier betreft leveranciers van warmtepompen, warmtekrachtkoppeling en systemen op basis van biomassa en de vijfde rubriek is voorbehouden voor systemen of onderdelen voor thermische zonne-energie. In deze rubriek werd ook de associatie Belsolar geïntegreerd.

ATTB werd opgericht in 1973 als vereniging van fabrikanten van verwarmingsketels. Later traden ook producenten en invoerders van hernieuwbare verwarmingssystemen toe, net als bedrijven die aanverwante producten en diensten aanbieden.

Bij de oprichting legde ATTB zich vooral toe op het verzamelen van betrouwbare marktgegevens. Ook nu nog worden objectieve marktstatistieken verzameld, berekend en gecommuniceerd, maar dan vooral met de bedoeling om markttrends te evalueren en te duiden.

ATTB profileert zich immers in eerste instantie als een "rondetafelforum", wat dan weer een verklaring is voor de ronde vorm van het nieuwe logo en de zachte, maar sobere tekenstijl op de homepage van de website.

Meer info: 02/537.81.52 of http://www.attb.be.

Meer sectornieuws

Agenda