Scale-up Around Media sprokkelt 1,25 miljoen groeikapitaal bijeen

Around Media, lid van incubator Start it@KBC, heeft in een kapitaalronde 1,25 miljoen euro opgehaald. De scale-up ontwikkelde het cloud-platform Prompto dat een nieuwe manier van werken voor de vastgoedmarkt aankondigt en op dezelfde game engine draait als het razend populaire Fortnite.

Ontwerpers, bouwpromotoren en producenten van bouwmaterialen werken samen op één platform. Ze kunnen klanten in virtual reality aantonen hoe hun toekomstige woning er zal uitzien. De lichtinval aanpassen, spelen met kleuren, meubels verschuiven, ...:

Prompto maakt het mogelijk om ruimtes volledig naar eigen wens in te richten en er met klanten in rond te wandelen. Net als in een game, maar dan op een foto-realistische manier.

Uniek aan Prompto is dat designers (interieurarchitecten, 3D-artiesten, ...), bouwpromotoren en producenten van bouwmaterialen op hetzelfde SaaS-platform werken. Ze kunnen interieurs opslaan, bewerken en delen in de cloud. Designers kunnen Prompto bovendien koppelen aan hun eigen tekenprogramma's.

Investeerder in Around Media is een groep rond Wim Vernaeve, die eerder ook partcipeerde in bedrijven als Showpad, SweepBright, Byteflies, Hello Customer en Cloudalize.

Het in 2015 door Pieter Van Hoorne, Wannes Vanspranghe en Arne Derynck opgerichte Around Media stelt inmiddels 35 personen tewerk.

Meer info: 056/899.42.52 of https://www.around.media.