Springbok stapt in AI start-up en opent vestiging in Parijs

Next gen hybrid agency Springbok N.V. (Mechelen) stapt in Addrelevance B.V.B.A. (Sint-Truiden), een artificial intelligence start-up. Het bureau breidt zodoende zijn data science- en AI-aanbod uit.

Addrelevance heeft een technologie ontwikkeld die het psychologisch profiel van elke website-bezoeker herkent om vervolgens aangepaste content te tonen die een maximaal engagement waarborgt. Dat doet het door AI (deep learning neural networks) en behavioural science (o.a. persuasive design) te combineren.

Addrelevance is overigens één van de partners van het Tetra research-project van KULeuven en VLAIO, dat de introductie van artificial intelligence bij Vlaamse bedrijven wil stimuleren.

Eerder dit jaar nam Springbok al grafische studio Unides N.V. (Mechelen) over.

Via een full partnership met de gerenommeerde Franse digitale studo Spring, opent Springbok voorts een vestiging in Parijs. Voor ENGIE Electrabel werkten beide bedrijven eerder samen.

De focus van Springbok Parijs ligt op behavioural en data science. Spring-oprichter Pierre Bravoz neemt de dagelijkse leiding over de nieuwe vestiging op. Naast België en Nederland, heeft Springbok dus nu ook een vestiging in Frankrijk.

Meer info: 015/64.86.64 of http://www.springbokagency.com.