KBC BANK N.V.

30/05/2001 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

KBC Bank N.V. brengt als eerste Belgische bank saldo-informatie bij de cliënt via SMS. Cliënten die Internet-bankieren kunnen hun rekeningtoestand derhalve via SMS opvragen. Een en ander kadert in de aspiraties van de bankinstelling om zijn transactionele en informatieve website (www.kbc.be) permanent te vernieuwen en te verbeteren. Ook nieuw is het beleggersportaal KBC-Online dat rond zes deelthema's is opgebouwd, met name Aanpak op Maat (aanbod per risicoprofiel, de diensten van KBC inzake beleggings-service), Beleggen (financieel-economische realiteit, beleggingsstrategie, aandelen- en fondseninformatie), Sparen (produktinformatie en nieuws over sparen), Verzekeren & Beleggen (informatie over Tak 23- en Tak 21-produkten), Plan voor Uw Toekomst (het KBC-aanbod op het stuk van financiële planning) en, ten slotte, Belastingen en Pensioen (informatie over fiscaalvriendelijke produkten, zoals pensioensparen en levensverzekeringen). Een van de belangrijkste nieuwe elementen van het beleggersportaal is de link met de Fondsen- en Aandeleninformatie van KBC Asset Management. Het portaal is overigens ook rechtstreeks toegankelijk via www.kbc.be/beleggers. Via KBC-Online verkrijgt de particuliere belegger voortaan ook toegang tot een portefeuillebeheersyssteem dat quasi-identiek is met het systeem dat in de KBC-bankkantoren voor beleggingsadvies wordt aangewend. Tot slot weze aangestipt dat de website van KBC met de KBC-Taxplanner werd vervolledigd zodat zowel cliënten als niet-cliënten, gratis en anoniem, op snelle en eenvoudige wijze hun aangiftegegevens kunnen berekenen en dankzij handige tips hun belastingaftrek kunnen optimaliseren.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.