Eerste Belgische meldpunt voor bedrijfsfraude

Eén op de drie gevallen van bedrijfsfraude is het werk van een interne medewerker of leidinggevende. Het gaat dan over verduistering van gelden, diefstal van goederen, medewerkers die hun tankkaart gebruiken voor de wagen van hun partner, facturen die worden afgeleid nar een privé-rekening of boekhoudkundige constructies waarmee vakantietrips worden betaald. Voor klokkenluiders die wantoestanden binnen een bedrijf willen aankaarten is anonimiteit de belangrijkste voorwaarde. Daarom lanceert BDO, het onafhankelijke adviesorgaan voor bedrijven, het eerste Belgische meldpunt voor bedrijven.

Word betalende abonnee

De volledige inhoud van dit artikel is enkel toegankelijk voor 'Web-only'-, 'Web + Print'- en 'Activity'-abonnees.

  • Lees alle artikels en thema-inhoud
  • Toegang tot alle 'Netwerk' functionaliteiten
  • Toegang tot de dVO-Bedrijvengids

Registreer nu

Reeds abonnee?