Volvo herstructureert executive management

11/04/2020 OM 08:12 - Luc Willemijns
Placeholder
Inspelend op de transformatie binnen de automotive-industrie schoeit Volvo Cars met ingang van 14 april 2020 zijn executive management op een nieuwe leest.

Binnen de nieuwe structuur zullen vier nieuwe business-segmenten rapporteren aan chief executive Håkan Samuelsson.

De commerciële divisie komt onder leiding van Lex Kerssemakers, momenteel verantwoordelijk voor Direct Consumer Business. Die divisie overkoepelt de drie regionale organisaties (EMEA, Americas en APAC) alsook de car services, de on-line business en marketing & brand.

Javier Varela, momenteel aan het hoofd van Manufacturing & Logistics, neemt de leiding op over de nieuwe divisie Industrial Operations & Quality, die de productie- en logistieke activiteiten omvat alsook aankoop en kwaliteit.

De divisie Product Creation komt onder de leiding van Henrik Green. Die omvat research & development, design, productstrategie en alle digitale domeinen, zowel intern als consumentgerelateerd.

De vierde divisie, Corporate Functions, die focust op een “werknemers eerst”-strategie, komt onder de leiding van Hanna Fager, die op dit ogenblik People Experience (HR) aanstuurt. Tot het werkterrein van deze laatste divisie horen facility management, government affairs, duurzaamheid en communicatie met de medewerkers.

De bestaande divisies Group Legal & Corporate Governance en Group Finance, onder de leiding van respectievelijk Maria Hemberg en Carla De Geyseleer, blijven als stand-alone functies overeind.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.