Volvo herstructureert executive management
Binnen de nieuwe structuur zullen vier nieuwe business-segmenten rapporteren aan chief executive Håkan Samuelsson.
De commerciële divisie komt onder leiding van Lex Kerssemakers, momenteel verantwoordelijk voor Direct Consumer Business. Die divisie overkoepelt de drie regionale organisaties (EMEA, Americas en APAC) alsook de car services, de on-line business en marketing & brand.
Javier Varela, momenteel aan het hoofd van Manufacturing & Logistics, neemt de leiding op over de nieuwe divisie Industrial Operations & Quality, die de productie- en logistieke activiteiten omvat alsook aankoop en kwaliteit.
De divisie Product Creation komt onder de leiding van Henrik Green. Die omvat research & development, design, productstrategie en alle digitale domeinen, zowel intern als consumentgerelateerd.
De vierde divisie, Corporate Functions, die focust op een “werknemers eerst”-strategie, komt onder de leiding van Hanna Fager, die op dit ogenblik People Experience (HR) aanstuurt. Tot het werkterrein van deze laatste divisie horen facility management, government affairs, duurzaamheid en communicatie met de medewerkers.
De bestaande divisies Group Legal & Corporate Governance en Group Finance, onder de leiding van respectievelijk Maria Hemberg en Carla De Geyseleer, blijven als stand-alone functies overeind.
VOLVO CAR BELGIUM N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.