CrowdScan zet privacy-vriendelijke druktebarometer in voor social distancing
CrowdScan zendt laag-energetische radiogolven van 868 MHz uit en meet via een draadloos sensorennetwerk hoe sterk het signaal afzwakt in een drukke omgeving ten opzichte van een lege omgeving. Het systeem werd aanvankelijk getest op festivals en grote evenementen, maar biedt in tijden van corona een grote meerwaarde om de social distancing te monitoren.
Ceo Ben Bellekens breidde zijn business-model daarom uit van een dienst voor evenementenorganisatoren naar een dienst voor overheden en steden. Bij een proefproject in mei, nabij het MAS in Antwerpen, kon het systeem de grootte van de mensenstromen tot op vier mensen nauwkeurig meten.
De start-up heeft op korte termijn ook de ambitie om een on-line “druktebarometer” te ontwikkelen, waarmee mensen voor vertrek kunnen checken hoe druk het al is op pleinen, in parken, drukke winkelstraten of aan de kust. De komende maanden hoopt men dankzij het acceleratieprogramma “imec.istart” de vermarkting van de technologie stevig te versnellen.
Meer info: www.crowdscan.be
CROWDSCAN B.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.