Getest door dVO: Technische fiche van Renault Trucks C440 6x4 Rigid met Hiab kip/containersysteem

Technische fiche testdag

Datum: 12/08/2020

Weer: Droog en zonnig, weinig wind.

Ochtendtemperatuur: 19°C

Temperatuur bij het einde van de test: 34°C

 

Truck: Renault Trucks C440 Rigid 26 ton HTG

Type: 6x4 trekker

Cabine: C-Cabine dagcabine

Motortype: DTI 13 OM473 zescilinder in lijn common-rail

Cilinderinhoud: 15,6-liter

Maximaal vermogen: 323 kW/440 pk van 1.400 t/m 1.800 opm

Maximaal koppel:  2.200 Nm tussen 900 en 1.404 t/m

Versnellingsbak: Optidriver ATO 2612F (11.73 – 0.79) met automatische koppeling, 12 versnellingen vooruit en 3 achteruit.

Remmen: Schijfremmen rondom, ABS en ASR

Motorrem/retarder: Optibrake+ (382 kW bij 2.300 opm), een combinatie van een uitlaatrem en een rem die werkt op de compressie van de motor.

Emissieniveau: Euro 6

Achterasverhouding: 3,46

Brandstoftank: 380 liter

AdBlue-tank: 68 liter

Banden voor/achter: 385/65 R22.5

Wielbasis: 3.700 mm

Ophanging voor: dubbele bladveren

Ophanging achter: luchtvering met versterkte stabilisator en schokdempers

Opties: automatische motorontbreking na 5 minuten, aan retarder gekoppelde snelheidsregeling in afdalingen, automatische motorregeneratie met manuele controle, vooras met 9 ton technische laadcapaciteit, achteras met dubbele reductive, achteras met 26 ton technische laadcapaciteit, aluminium velgen, bandendrukcontrolesysteem, remsysteem met twee onafhanekelijke circuits, remschijven, noodstopremlicht, aluminium luchtreservoirs, versterkte parkeerrem, elektronisch cabinekantelsysteem, twee luchthoorns op het dak, deurverlengingen, dakbar met 4 verstralers, zwaailichten, elektrisch bediende zonnescherm voor voorruit en zijruit bestuurderskant, Roadpad+ system, rubberen vloermatten, luchtgeveerde chauffeursstoel inclusief veiligheidsgordel, luchtgeveerde bijrijderszetel, derde zetel in het midden van de cabine, elektrische ramen, elektronische airconditioning, easy access stuurkolom met drie standen, elektrische voorbereiding voor veiligheidssystemen, chassisversterking,  mistlampen vooraan, luchtvering achteraan, en aluminium brandstoftank.

Opbouw: kip/containersysteem van Hiab met 21 ton capaciteit.