MRM Health haalt 55 miljoen euro op voor verdere ontwikkeling microbioomtherapieën
Het Gentse biofarmabedrijf MRM Health N.V. heeft een Serie B-financieringsronde afgerond ter waarde van 55 miljoen euro. De opbrengst wordt ingezet om de klinische ontwikkeling van het hoofdprogramma MH002 in colitis ulcerosa te versnellen, nieuwe programma’s richting IND-goedkeuring te brengen en het eigen CORAL®-platform verder uit te bouwen.
De kapitaalronde werd geleid door het Franse farmabedrijf Biocodex (Gentilly), met deelname van onder meer ATHOS, BNP Paribas Fortis Private Equity en bestaande investeerders SFPIM, Ackermans & van Haaren, OMX Europe Venture Fund, Qbic II en VIB. Naast de financiering werd een strategisch samenwerkingsverband met Biocodex aangekondigd voor de ontwikkeling en productie van levende biotherapeutica. Deze samenwerking moet de komende jaren bijkomende niet-verwaterende middelen opleveren.
Met de nieuwe middelen zal MRM Health een Fase 2b-studie uitvoeren voor MH002, een levend biotherapeutisch product gebaseerd op microbiële consortia voor de behandeling van inflammatoire darmziekten. Daarnaast worden twee nieuwe programma’s ontwikkeld, gericht op ontstekingsziekten en immuun-oncologische therapieën. Ook voorziet het bedrijf in uitbreiding van de productpijplijn via partnerschappen in zowel humane als diergezondheid.
De investering ondersteunt verder de schaalbare productiemogelijkheden van het CORAL®-platform. Dit platform maakt de ontwikkeling en productie mogelijk van combinaties van geselecteerde darmbacteriën in één enkel proces, met voordelen voor werkzaamheid, regelgeving en naleving door patiënten.
Meer info: 09/277.08.50 of https://www.mrmhealth.com
MRM HEALTH N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.