Holy Berry lanceert crowdfunding-campagne
De Acai-bes, afkomstig uit het Amazonewoud, is supergezond en een veelzijdig ingrediënt. Dat resulteerde inmiddels al in een uitgebreid productgamma dat momenteel onder meer al te vinden is in Delhaize, Bioplanet en Spar. Holy Berry (Gent), het bedrijf achter deze producten op basis van de Açai-bes, wil verder groeien en nieuwe producten ontwikkelen en zoekt daarvoor bijkomend kapitaal via een crowdfunding die loopt in samenwerking met het Gentse investeringsplatform WinWinner.
De kiem voor Holy Berry is terug te vinden tijdens de huwelijksreis van oprichters Margaux Bonte en Stephen De Rycke. Ze maakten in Australië immers kennis met de power food-kwaliteiten van de Açai-bes vermits die haast dagelijks op het menu van het jonge paar stond. Toen ze eens terug in België verder wilden genieten van die dagelijkse portie Açai-kracht bleek die eigenlijk zo goed als onvindbaar. Daarom richtte het koppel in 2017 hun eigen Açai-merk Holy Berry op.
Holy Berry startte met het verkopen van pure Açai-pulp, maar ondertussen is het gamma al uitgebreid met onder meer Smoothie Bowls en Breakfast Bowls. Bij de productontwikkeling wordt telkens rekening gehouden met het gebruiksgemak voor de eindconsument. Daarnaast heeft de onderneming ook oog voor duurzaamheid. De Açai van Holy Berry is immers afkomstig van wildpluk en niet van plantages. Een deel van de opbrengst gaat trouwens rechtstreeks naar een fonds dat zich buigt over het behoud en de bescherming van het Amazonewoud alsook over het welzijn (tewerkstelling, scholing, infrastructuur, …) van de lokale bevolking. Daarenboven werkt Holy Berry sinds begin dit jaar samen met de Belgische onderneming Go Forest, die nieuwe Açai-palmen plant in het woud. Mede dankzij de continue uitbreiding van het productaanbod, een sterk merk en een mooie spreiding van winkelpunten, vinden consumenten vlot de weg naar de producten van Holy Berry. Zo zijn de producten al verkrijgbaar bij talrijke Delhaize-, Spar-, Bioplanet- en binnenkort ook OKAY-winkels. Daarnaast is ook de horeca een belangrijke afzetmarkt voor Holy Berry. Bovendien tekenden Bonte en De Rycke met een kraampje eveneens present op twee edities van Tomorrowland.
Nadat Holy Berry zijn omzet in 2021 bijna verdubbelde, wil het bedrijf verder investeren. Het wil nieuwe producten ontwikkelen en investeren in de voorraad om zo aan de toenemende vraag te kunnen blijven voldoen. Daarnaast wil Holy Berry inzetten op marketing en sales om de groei in de Benelux vorm te geven. Om die ambities te financieren, lanceerde Holy Berry een crowdfunding-campagne bij investeringsplatform WinWinner.
Meer info: https://www.theholyberry.com.
HOLY BERRY
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.