TELENET

Telenet, dat de overname van het call-center van Sitel in Geel onderzocht (Zie "I-Tel" nr. 182), heeft uiteindelijk besloten dat niet te doen. Sitel integreerde in het voorjaar van 2006 de toenmalige call center-activiteiten van Innotek V.Z.W. in het Technologiehuis van de Kempen. Telenet besloot zijn call center-activiteiten in eigen beheer verder te ontwikkelen. In Aalst en Sint-Truiden werden intussen Telenet contactcenters geopend, waar respectievelijk een 50- en 90-tal werknemers zullen worden tewerkgesteld. Telenet kocht intussen voor een bedrag van 6 miljoen euro wel de winkels en verkooppunten alsook het hoofdkantoor in Mechelen van BelCompany in België van de Macintosh Retail Group N.V. BelCompany is met zijn eigen winkels de op één na grootste onafhankelijke aanbieder van mobiele telecom- en aanverwante producten in België. De vijftien Discovery Stores die BelCompany uitbaat blijven buiten de transactie. Met de aankoop vergroot Telenet onder meer zijn mobiele aanbod. Telenet selecteerde voorts Alcatel-Lucent, in een zevenjarige kaderovereenkomst, als "overall network integrator". In concreto zal Alcatel-Lucent instaan voor de volledige integratie van de mobiele kernactiviteiten en van de netwerkcomponenten van het mobiel netwerk van Telenet en bijhorende diensten. Met Converse, Inc. (Wakefield, Massachusetts) werd het bestaande partnership hernieuwd. Telenet zal met name gebruik maken van het real-time rating-platform Comverse(R) ONE voor de rating en billing voor digitale televisie en mobiele diensten. Meer info: www.telenet.be.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.