Fiat haalt Chrysler-merk uit de Europese markt
Autobouwer Fiat haalt de merknaam Chrysler uit de Europese markt, met uitzondering van Groot-Brittannië. Dodge verdwijnt als “exotisch product”, zo heet het, terwijl Chrysler in Lancia wordt geïntegreerd.
Vanaf juni 2012 zal het Fiat-portfolio nog zes merken omvatten, met name Fiat, Alfa-Romeo en Lancia, Fiat Professional, Abarth en Jeep.
Het Fiat-merk wordt verder ontwikkeld op basis van toonaangevende milieuprestaties enerzijds, betere motorisaties anderzijds.
De Fiat 500 moet het merkimago verder opkrikken.
Lancia wordt in de Belux geherpositioneerd terwijl verder op het succes van Alfa-Romeo, het sterkst groeiende merk binnen het Fiat-huis, zal worden gekapitaliseerd.
Dit jaar worden twee nieuwe modellen van Abarth gelanceerd. Ook van Fiat Professional wordt een nieuwe groeidynamiek verwacht nu de economie zich lijkt te herstellen.
Jeep, ten slotte, mag zich verwachten aan een nieuwe krachtbron, de introductie van een nieuw model (Cherokee 2011), een nieuwe look voor de Wrangler alsook een aantal bijkomende lanceringen.
Bekend is de Italiaanse constructeur zijn activiteiten bij het jaarbegin in twee afzonderlijke entiteiten onderbracht, elk met een afzonderlijke beursnotering, met name Fiat SpA en Fiat Industrial SpA, waarbij eerstgenoemde op de autosector focust.
FIAT GROUP AUTOMOBILES BELGIUM N.V.
Voor u geselecteerd
Kort de voordelen van een abonnement...
Belangrijk nieuws te delen?
Ontvang Leads voor 19€/mnd
- Ontvang automatisch info over leads, klanten, concurrenten en partners
- Alle data en artikels staat voor u beschikbaar
- Maandelijks opzegbaar
Wilt u meer bedrijven bereiken?
Word dan dVO Reach en promoot uw bedrijfsverhaal bij 50.000 beslissers.