Transparante tarievenpolitiek biedt grote meerwaarde

18/04/2011 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

Vaultex, dochteronderneming van de Nederlandse Aegide Group, is gespecialiseerd in het inrichten van serverruimtes en datacentra. De onderneming gaat projectmatig tewerk, vanaf de voorstudie tot en met het onderhoud en hersteldiensten. Vier jaar geleden opgericht, heeft Vaultex eigen vestigingen in Veghel (Nederland) en Leuven (België). Kevin Saveyn, salesverantwoordelijke voor Vaultex in België, noteert nu al een halvering van zijn communicatiekost sinds het bedrijf is overgestapt naar BASE business.


De Aegide Group is een Europese speler op het gebied van het geïntegreerd ontwikkelen, produceren en vermarkten van kwalitatief hoogwaardige behuizing-, koeling-, en monitoringoplossingen voor de ICT- en hightech OEM-industrie.

Een van de grootste dochterondernemingen is Minkels, die zich vooral specialiseert in het produceren van toekomstgerichte behuizing-, koel- en monitoringoplossingen. Vaultex gaat nog een stapje verder door geïntegreerde maatoplossingen aan te bieden

Kevin Saveyn: “We zijn met Vaultex gestart om de klanten meer toegevoegde waarde te kunnen bieden. Wij zijn een integrator met high level kennis op het vlak van koeling, stroom, monitoring ... We bouwen die datacenter volledig op maakt van de klant en zorgen dat de apparatuur gefaciliteerd wordt. Het manuele werk besteden we uit, onder meer aan Minkels. Wij beginnen met een studie voor de klant, vervolgens de integratie en nadien het onderhoud en allerlei services.”

Vaultex telt 10 personeelsleden, waarvan twee techniekers. De techniekers beschikken over een gewone gsm, de anderen over een gsm met datamogelijkheid.

Kevin Saveyn: “Wij gebruiken onze telefoons vooral voor het lezen van e-mails onderweg. Het is noodzakelijk dat wij belangrijke e-mails snel kunnen beantwoorden of forwarden naar de juiste persoon of de verzender telefonisch kunnen helpen. En ook voor de servicedienst is het belangrijk: als een klant ons via het gratis 0800-nummer een bepaald defect meldt, kunnen wij hem onmiddellijk de nodige tickets en rapporten bezorgen. Hiermee zit zijn aanvraag al onmiddellijk in het systeem. Dat is primordiaal, want wij garanderen onze klanten dat wij 24/7 stand-by zijn en dat er binnen de 8 u na de melding een technieker ter plaatse is.”

Medio 2010 besloot Vaultex de uitgaven onder de loep te nemen. Aangezien de variabele uitgaven voor het telecomverkeer geen budgetbeheer toeliet, was de overstap naar BASE business bijna een evidentie.

Kevin Saveyn: “Bij de andere telecomaanbieders konden we onmogelijk de telefoonuitgaven budgetteren. Er waren altijd wel extra’s of onvoorziene uitgaven. Bij BASE business is dat niet het geval. Sterker nog: BASE business is merkelijk goedkoper. De telefoonkosten van mijn toestel alleen al zijn met meer dan 50 % gedaald. Vroeger had ik maandelijkse facturen die schommelden van 200 tot 250 euro. Nu is dit een vaste uitgavenpost van 70 euro per maand. Zonder ongewenste meerbedragen.”

Een bijkomend probleem was het regelmatig uitvallen van de verbinding in de auto.

Kevin Saveyn: “Dat was de tweede reden waarom we zijn overgestapt naar BASE business: we hadden heel wat problemen met het wegvallen van het netwerk van onze providor. Vooral in de wagen. Als je aan het streamen was tussen de verschillende antennes viel de connectie geregeld weg. Nu we met BASE business werken, zijn de problemen aanmerkelijk verbeterd. Ze hebben duidelijk een veel stabieler netwerk.”

Vaultex heeft ook gebruik gemaakt van de goedkope Blackberry-aanbieding van BASE business.

Kevin Saveyn: “Het grote voordeel aan het werken met een Blackberry, is dat elke mail gecomprimeerd wordt naar een Blackberryformaat alvorens dat wordt doorgestuurd naar de gsm. Daardoor zijn de bestanden zeer compact. In onze BASE businessabonnement zit 500 MB dataverkeer, maar daar komen wij nooit aan, omwille van die compacte bestanden.”

Vaultex is heel tevreden met de overstap naar BASE business.

Kevin Saveyn: “De overschakeling en de integratie met de Blackberry’s verliep heel vlot. Ook het contact met BASE business is veel persoonlijker. We hebben duidelijk ondervonden dat de koplopers in de markt niet altijd de beste zijn, zelfs niet inzake de kwaliteit van het netwerk en de service na verkoop.”

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.