Vlajo lanceert "Vlajo Challenge"

28/09/2011 OM 00:00 - Luc Willemijns
Placeholder

Gaming is nog niet ingeburgerd in de Vlaamse scholen. Heel wat leerkrachten zijn niet geneigd om computerspellen op te nemen in de lessen. Nochtans groeien jongeren op met gaming en on-line applicaties. Vlajo lanceert daarom het on-line educatief ondernemingsspel, Vlajo Challenge.


Vlajo Challenge is een on-line educatief spel waarbij ondernemende vaardigheden worden ingezet. De leerlingen worden baas van hun eigen virtuele winkelketen en nemen het op tegen hun klasmakkers in een spannende uitdaging.

Elke speler opent (een) winkel(s), koopt voorraad aan, bepaalt de verkoopprijzen, neemt personeel in dienst, voert reclame en zo meer. Na elke spelronde kennen ze hun score in de marktplaats tegenover hun concurrenten, hun klasgenoten. Na achttien ronden krijgt elke speler een persoonlijk competentieprofiel met feedback over zijn/haar effectiviteit, flexibiliteit, leiderschap, ambitie, creativiteit, drive, …

Het spel werd ontwikkeld in het kader van het Brugproject van de Vlaamse regering. Dat gebeurde in samenwerking met het Nederlandse games-bedrijf Gamebasics.

Vorig schooljaar liep een pilootproject met negen scholen in Vlaanderen.

Voor u geselecteerd

Kort de voordelen van een abonnement...

Belangrijk nieuws te delen?

Cookie voorkeuren

Deze website gebruikt cookies om je een betere bezoekerservaring te bieden. Bepaal hier welke soort cookies je toestaat.